tisdag 14 oktober 2008

Projekt muskeldefiniering

Jag har massvis med muskler på min kropp. Ganka så exakt så stora muskler som jag vill ha. Men de syns inte. Jag tränar bra, jag äter det jag tror är bra (för det mesta), men musklerna syns inte. De syns i alla fall inte så mycket som jag skulle vilja. Ibland syns de lite mer, ibland syns de lite mindre, och ibland är allt som det alltid varit. Problemet är att jag inte vet vad det är som har påverkat ekvationen. Och det är en ekvation som är viktig för mig att lösa. Så jag har bett om hjälp.

Jag har givit Andréa och hennes nystartade företag Premera i uppgift att se över min kost och träning, och söka efter de där antagligen ganska små förändringarna som kommer att ge den stora skillnaden. Steg 1 är att registrera allt jag äter under en knapp vecka. Alright, I'm on it! Det här ska bli så spännande!!

(Fast jag är inte riktigt "on it" än. Faktum är att jag är mer sjuk idag än jag var igår. Huvudet har hostats sönder, och det finns inga vikarier som kan hoppa in på jobbet. Ingen optimal återhämtning att befinna sig på en stressig arbetsplats. Jag har registrerat en kostdag, en vilodag, men vill att de andra ska vara träningsdagar eftersom mina vanliga dagar är ganska träningsfyllda).

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Stackare! Inte kul att vara sjuk och definitivt inte kul att jobba sjuk!

Hoppas att jag/vi ska kunna hjälpa dig att nå dina mål!

krya på dig, kram!

Susanna sa...

Andréa - Nej det är ingen höjdare. Hoppas bara att det inte påverkar mitt tillfrisknande alltför negativt.

Yes, jag hoppas också på hjälp att nå målen, men känn ingen press :) hihi. Kram!

Sofy sa...

KUL med äventyret! Lycka till. Och du. Var nu inte duktigare eller sämre än vanligt utan gör precis som du annars gör med maten, det blir så konstigt annars! Kram

Anna (Orka mera) sa...

Jag är övertygad om att Andréa kan ge dig de råd du behöver. Lycka till :)

Anonym sa...

Bara att kurera... Och som jag sa: Vitlök gör verkligen susen! ;) Så prova du!

Susanna sa...

Sofy - Jag det ska verkligen bli kul! Tack för tipset, jag ska göra allt för att vara lika bra och dålig som jag är i vanliga fall :)

Anna - Tack, tack, tack!

Malin - Ja verkligen. Ska testa nu på en gång faktiskt!