lördag 4 oktober 2008

Matbilder

Nu ska ni få se bilder på maten från i torsdags! Först beställde vi in en förrätt som vi delade på alla fyra. Minipajer, kycklingvingar, lökringar och lite röror. Egentligen inte så jättemycket mat, men efter den och fördrinkar var vår hunger minst sagt dämpad då huvudrätten kom in. Bild på denna fanns visst i kamernan och läggs upp ikväll.


Jag beställde lax med vitlöksbröd och någon krämig tomatpasta som var väldigt smarrig. Dock kunde jag inte för mitt liv kämpa i mig mer än knappt halva portionen innan det var totalstopp. Synd på god mat, men inte så konstigt vid närmare eftertanke.


En kompis beställde kyckling och fick inte mindre än en halv sådan...




Igår testade jag i desperation ett nytt mellanmål - en burk tonfisk blandad med en burk majs. Riktigt gott faktiskt! Sötman i majsen dolde den typiska tonfisksmaken som jag annars har lite svårt för.












Dagens lunch blir enligt matsedeln på jobbet Flygande Jakob och Ris a la Malta. Vet ni hur mycket vispad grädde det ska vara i den flygande jakoben gjord på ett kilo kyckling? 5 deciliter! Det blir ganska mycket när man vispar den... Sen innehåller ju rätten ändå både bacon och jordnötter. Oh well, så blir det ibland. Det ser gott ut i alla fall.

Vid 18.15 då jag blir avbytt här på jobbet ska det springas! Direkt ut i skogen för ett cirka timmslångt löppass. Hur långt det blir beror lite på hur mörkt det hinner bli i skogen, rundan är inte upplyst. Hursomhelst hoppas jag på en fin tur med pigga ben och frisk, regnfri höstluft.

Inga kommentarer: