onsdag 8 oktober 2008

Onsdag 8/10 - BodyStep

Jobb jobb jobb. Trött trött trött. Men nu är det "helg" i alla fall! Nu är jag ledig två dagar i rad, såå skönt!

Det gym jag tränade på idag ligger väldigt nära mitt ena jobb, men skillnaden i sinnestillstånd mellan jobb och gym är enormt. Efter jobbet känner jag mig tillfreds men trött och ofokuserad, och då längtar jag något oerhört efter att få känna pulsen slå hårt och låta hjärnan slappna av. Idag erbjöds detta i form av BodyStep. Så fort jag kom in på gymmet blev jag lite fjantigt lycklig. Jag är så glad att jag kan träna BodyStep igen, jag har verkligen saknat det!

Passet idag gick fint. De första låtarna var jag trött. Kroppen och konditionen kändes fin, men jag var bara trött. Halvvägs in i passet var jag på g, och i slutet kände jag mig oövervinnerlig. Vart enda steg satt, jag flög och jag hoppade. Svetten stänkte. Trots att det bara var andra gången jag körde passet sitter stegen, och jag såg till och med att instruktören sneglade på mig ett par gånger när hon tappade bort sig. Instruktören var förresten gullig nog att självmant komma fram och berömma mig efter passet slut. Hon haffade mig och berättade hur duktig hon tyckte att jag var, och sa att det märktes att jag tränat mycket BodyStep. Såklart, jag är ju proffs ;) Väldigt kul med lite positiv feedback!

Vet ni förresten, när jag testade BodyStep för allra första gången tyckte jag att det var det jobbigaste jag någonsin givit mig in på. Jag kan tänka mig att det var cirka två år sedan mitt första pass, och då hade jag lägsta nivån på lådan och varken hoppade högt eller sjönk djupt. Ändå var det spyjobbigt. Och efter uppehåll av just detta pass har jag alltid upplevt det som - spyjobbigt. Men inte nu inte! Nu håller min kondition uppenbarligen en grövre kaliber. Innan sista låten kände jag att jag hade massvis kvar att ge. Roligt!

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Härligt att få stila lite! :)

Imorn är det army, ska du med?

Susanna sa...

Andréa - Nej ett tufft konditionspass till imorgon orkar jag nog inte, tänkte ta det lite lugnare och "bara" styrketräna benen. Men jag har siktet lite inställt på nästa vecka. Och kanske din spinning på måndag morgon, om jag inte jobbar. Det var en vädligt bra start på veckan :D

Löpning & Livet sa...

ok, men snart kommer du inte undan! :D

Du är jättevälkommen på måndag, vi kan ju prata mer om det imorn när vi ses!

Anonym sa...

Knäck en man eller två i gymmet!

Magda Gad sa...

åh den där känslan är ju underbar, när man märker att ens kondition verkligen förbättrats! kul!

Susanna sa...

Andréa - I know! Yes, vi synkar almenackorna imorgon!

Sofia - Haha, det är alltid mitt mål!

Magda - Ja det är så härligt! Känslan av att man kan fortsätta träna, springa eller vad man nu gör i en evighet är inte lite tillfredsställande...