fredag 10 oktober 2008

Så blev jag sjuk till sist...


Nu är det över fem månader sedan jag sist var sjuk. Jag har inte ens varit förkyld, och det är väldigt ovanligt för mig. Förkylningar brukar sätta sig lätt, och i våras var jag sjuk varannan månad. Under sommaren och hösten har jag känt flera gånger att jag varit på väg att bli sjuk, men det har stannat där. Igår kände jag dock ingenting. Träningen gick fint och pulsen låg där den skulle. Jag var lite täppt i näsan men det trodde jag berodde på lite känsloutbrott jag haft tidigare under dagen. Icke.

Idag vaknade jag med öm hals, bultande huvud och mindre härliga färger inuti min näsa... Dagens träningspass är såklart inställt, men vad värre är att den planerade hotellfrukosten också ställdes in, jag skulle ändå inte kunna njuta av den. Sambon smög dock ändå iväg till bageriet och köpte hem färska frallor som vi åt i stearinljusskenet när jag väl släpat mig ur sängen. Väldigt gulligt.

Resten av dagen kommer att spenderas i sängen. Nyss såg jag reklam för en intressant dammsugare på tv-shop, och just nu är det Oprah. Förhoppningsvis kan jag knapra lite Alvedon och orka befinna mig på jobbet imorgon, dock så stillasittande som det går.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars...:(

Löpning & Livet sa...

Drick massa te, äta massa glass och vila så ses vi på måndag! Kram

Susanna sa...

Julia - Ja det är lite stackars, tack för sympatierna. Bortsett från att jag mått skit har dock dagen varit ok, jag har hunnit se 5 avsnitt av greys anatomy :)

Andréa - Har gjort nästan det. Buljong istället för te (blir alltid märkligt sugen på det när jag är sjuk) och egenkomponerad mangosmoothie istället för glass. Kyler gott i halsen.

Sofy sa...

NÄÄÄJ!!! hoppas det inte betyder att jag ska gå samma öde till mötes, jag har varit "sjukt frisk" senaste halvåret.

GREYS, perfekt, du har redan hittat det bästa botemedlet. Rött te, att grabbhalvan lagar middag och läsa en bra bok funkar också. Kram

Sofia sa...

Mindre härliga färger i näsan? Grönt är skönt, you know.. Hoppas du hunnit bli piggare o att det är bra annars! Är det nya Grey´s säsongen du kollar på? Kram!

Cizzi sa...

Usch då. Kurera dig och kom tillbaka med nya superkrafter! =)

Susanna sa...

Sofy - Nej du måste hålla dig frisk så att jag får läsa om dina äventyr! Ja, greys är verkligen ett bra botemedel mot det mesta :)

Sofia - Lite piggare, men inte pigg nog :( Ja, jag tror jag har sett alla avsnitt som finns hittills nu. Man är produktiv på den fronten då man är sjuk!

Cizzi - Ok, jag lovar ;)