fredag 24 oktober 2008

Fredag 24/10 - Planerad morgonjogg

Åh vad jag inte ville träna när klockan ringde imorse. Jag kunde inte varva ner efter jobbet igårkväll och somnade alldeles för sent, och mina ben var blytunga efter gårdagens styrketräning (där jag för övrigt satte rekord i benpress - 140 kg!!). Jag sökte ursäkter för att få slippa den planerade morgonjoggen, men fann inga tillräckligt hållbara sådana. Om jag inte sprang då skulle jag inte hinna springa under den resterande delen av helgen heller, för jag jobbar under alla ljusa timmar. Så jag satte på datorn för att kolla gymtider och eventuella konditionspass under kvällarna. Inga gym hade pass vid de tider som jag är ledig i helgen. Hm... Jag bestämde mig för att testa det beprövade knepet att ta på mig träningskläderna och bara gå ut och göra det. På med kläder, starta ljudbok, hämta cykeln, cykla mot elljusspåret. Men nej. Cirka 200 meter hemifrån cyklade jag över en bro där det blåste så mycket att jag inte hörde vad som sades i ljudboken. Och regnet piskade mig i ansiktet. Och jag gjorde något jag inte gjort på länge - jag vände.

Egentligen är det ingen panik att jag inte springer idag. Jag får tillräckligt med träning denna veckan ändå. 3 högintensiva konditionspass är redan avklarade, 2 styrkepass likaså, och i helgen blir det 6 * 30 minuters medelintensivt cyklande. Men ändå. Jag skulle varit lite mer nöjd om jag bitit ihop. Samtidigt känns det ganska välbehövligt att få en extra ledig timme hemma till att göra absolut ingenting (ja, förutom att tvätta, laga mat och läsa bloggar).

4 kommentarer:

carro sa...

Just för att man vet att man inte brukar göra det, så känns det ändå ok att ångra sig. Så är det för mig i allafall:)

Löpning & Livet sa...

du kommer gien en annan dag! Och som du själv sa; du har ju redan tränat jättebra i veckan!

Tror du föresten vi kan ta vår träningsdag en annan måndag? Jag har dels väldigt mycket att göra med skola/företag/jobb och dels har jag tränat en hel del + kommer träna väldigt mycket hela helgen, så det kan tänkas att jag behöver vila på måndag.. (förutom mitt eget pass då)..

Sofy sa...

äsch. Glöm och gå vidare1 :)

Om the hills. Oj, du är ju mer fast än jag! Jane har bjudit med mig på mingel på mtv. Galet kul!!!

Susanna sa...

Carro - Ja, jag bangar ju faktiskt bara ut typ en gång om året så det får väl vara ok...

Andréa - Jo jag har ju det. Hade bara känts ÄNNU bättre om jag sprungit imorse :)

Sofy - Ok då ;) Jaa, jag är fast! Men det är en så rolig och lyxig värld att leva sig in i ibland... Men det där minglet, är det relaterat till the hills? Och var sker det?