måndag 6 oktober 2008

Challenge

Idag stod superhärlig Challenge på schemat. Eller, nja, superhärligt är det ju inte endast, det är supertufft och spyjobbigt också, i alla fall om man är envis och högpresterande som mig och alltid vill vara starkast, snabbast, uthålligast.

Lite övningar var utbytta, lite nya varianter fanns att tillgå och det var skitkul! De två konditonsstationerna som brukar finnas med i cirkeln var dock borttagna och tillagda i slutet i stället, efter att cirkelstyrkan var över. Inte en bra ändring om ni frågar mig, jag vill ha med dem i cirkeln! Utan dem är det fortfarande jobbigt för konditionen eftersom intensitet och tempo är högt, men det är lite lika "undrar om jag orkar en rep till eller om det börjar flimra för ögonen då"- jobbigt.

Konditionsdelen bestod idag av skottkärrekörning och idioten i två hemska minutrar, så visst fick konditionen sitt den också.

Nu tre timmar efter att passet slutat har jag ätit och druckit ordentligt men är fortfarande helt matt i kroppen. Nice.

3 kommentarer:

Sofy sa...

Yeah! Lät kanon, men förstår hur du menar med konditionsdelen. Hinta till instruktören nästa gång! Kram

Löpning & Livet sa...

åh! skottkärran brukar vi köra på armyn också! Kan ju säga att jag inte är riktigt lika bra på den som för tio år sedan :)

Susanna sa...

Sofy - Ja, jag får nog göra det. Dumt att inte ha passet så svettigt som det KAN vara ;)

Andréa - Haha, ja skottkärran är skoj, men det var en liten överaskning när hon sa att vi skulle köra den. Man kände sig som om man var 7 år igen!