tisdag 21 oktober 2008

Tisdag 21/10 - Sen ryggstyrka

Ikväll avhandlade jag ett ganska medelmåttigt rygg och magpass. Inget pass som kommer att läggas på minnet, bara bockas av som ytterligare ett steg mot en starkare rygg och mage, och därmed även ett steg mot en mindre besvärlig bröstrygg. Jag kom till gymmet en timme innan stängningsdags och tidspressen resulterade i lite högre intensitet än vanligt, kul! Istället för de crunches på balansboll som ingår i mitt vanliga pass lade jag in en av de magövningar som tipsades om i Metro i veckan. En riktigt bra övning som ger gott sug i magen. Nej, nu måste jag sova, inte så många timmar tills jag ska upp och jobba igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha okej. Ja det förstår jag. Ja tycker verkligen du ska skaffa häst då. :) Vad hade du för häst / hästar när du var mindre då? Jag har inte tävlat nått med honom än, men jag funderar på att göra det nästa sommar. typ bara nått LB lr så. Han var blivit super fin, men vi håller på att träna galoppen just nu. Han är travare och jag har inte tränat så mycket galopp förut med honom eftersom jag har haft fullt upp med att försöka utbilda han så han kan gå i rätt form osv osv. Men nu går han helt fantastiskt, och galoppen börjar på att sitta väldigt bra den med. SÅ nästa sommar kanske det blir någon liten tävling. :) Vi får se. Jag fick honom när jag var 10 år, så jag har haft han i lite över 7 år. :)

Cizzi sa...

Ja, den där övningen är fin =) Körde en hel del core på boll på utbildningen förra helgen. Det är helt klart underskattat.