fredag 7 augusti 2009

Styrketräning

Igår spenderade jag en väldigt varm men rolig heldag med jobbet på Skara sommarland. Lyckligtvis verkade min kollega inte hört talas om ngdomshemmets sparbeting utan sprang ständigt iväg och köpte drickor till oss (vilket iof verkligen behövdes). Således var jag trots värmen inte helt död när jag slutade jobbet vid 21, och kunde fullfölja min plan att svänga förbi Sportlife Ullevi på vägen hem.

På Ullevi var det ganska gott om folk, fast att det var sent. Jobbigt nog fanns där ett gäng tonårskillar som satt och hängde på maskinerna och bara pratade istället för att träna. Inte rätt dag att glömma mp3:n på alltså. Men, mitt benpass gick bra ändå. Jag körde två olika former av benpress, utfall, benspark för baksidan och vadpress. Snabbt och effektivt. Nu hoppas jag att mitt knä ska vara på tillräckligt gott humör för att jag ska få kunna börja springa på måndag igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då måste du kommit just efter att jag gått... C ya

Susanna sa...

River - Jag spanade faktiskt lite efter dig för jag tänkte att du är nog där och tränar ibland. Synd att vi gick om varandra!