söndag 23 augusti 2009

Body Balance begär


Jag är fullkomligt förälskad i BodyBalance. Sedan Erika, Emil, Sara, Andréa och jag tränade det i tisdags har jag dagligen varit inne på olika gyms hemsidor för att lista ut var och när jag kan få träna det igen. Jag hade bara testat klassen tre gånger innan i tisdags och inte fastnat för det på detta sättet, men då föll allt på plats. Musiken, rörelserna, stretchen. Jag känner att det är en klass som gör min kropp väl. Att balansera och använda alla små muskler i kroppen, att få sträcka ut och stärka upp. Den enorma känslan det ger mig att stå i en krigare tills låren bränner och förbi. Body Balance är ren och skär lycka, ända utifrån musklerna och in i själen och hjärtat. Ikväll fick jag njuta igen. Äntligen. Nu ska jag studera gymscheman och se var och när jag kan träna det nästa gång.

9 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

jag vill också!

Henric sa...

Hej!
En riktigt bra blogg!
Kan man få din mailadress?
M.v.h. Henric

Malin sa...

Det är en STOR nackdel att träna på Friskis, att inte kunna köra BODY....balance, combat, pump. Jag vill oxå! Men finns iof en massa annat som jag tycker är bra och man hinner ju iaf inte träna en massa olika så jag får nöja mig :)

Therese sa...

Åh, ja det är verkligen ren och skär lycka att få träna bodybalance ibland! Jag riktigt känner hur glad kroppen blir av alla ryggrotationer och alla krigare. Underbart!

Erika sa...

Jag har också body balance begär! Skönt pass som jag verkligen behöver...

Så gissa att lyckan var stor när jag kom till world class city och ser att de har tagit in det till höstschemat! =)
Med start nästa måndag är det jag som kör body balance efter spinningen!!

Du får följa med som min gäst någongång!

Petra sa...

Har också testat Body Balance, men fastnade aldrig riktigt för det. Kanske får göra ett nytt försök...

Anonym sa...

Har hört att torsdagkvällar på Örgryte kommer va FIERCE from nästa veckan.. ;)
Kramar!
/J

Mikkan sa...

Visst är det kul! Du skulle säkerligen då också få ut mycket av ashtangayoga (om du inte redan testat)!

Lotta sa...

Man blir ju ruskigt sugen på att testa! :) Jag älskar yoga och pilates så detta är kanske nästa steg?