onsdag 5 augusti 2009

Challenge

Dagens lunch; macka med hummus. Väldigt god men lite oväntat så mäktig att jag inte orkade äta mer än ett bett av min muffin :(


Med mage och rygg full av träningsvärk sedan gårdagen, och med en väldigt mysig dag med sambon i bagaget infann jag mig i gruppträningssalen ikväll. Lite slö efter en varm dag, men det glömde jag snart bort. Det var en vikaire som ledde passet idag, och istället för att ha runt två konditonsstationer av tio hade vi idag ungefär hälften hälften. Rolig omväxling men svinjobbigt. Tur då att instruktören sprang runt som en energivind i salen och peppade och berömde. Allra bäst (eller värst) var det när hon kom med kommentarer som "jag ser att de där axlarna orkar hela vägen ut" eller sprang fram och hängde fram extra vikter på min stång. Upp till bevis, det går inte att fuska då, och vilken extra energikick man får. Så kul när instruktörer verkligen ser en och får en att krama ur det där sista.

Min sambo fyller år idag så nu ska vi snart äta trerätters. Först toast med rödlök, gräddfil och rom, sedan lövbiff med kryddsmör och hasselbackspotatis och slutligen min livs första hemmabakade gräddtårta. Mums!


Tårtan igårkväll innan garnering och så en nytagen bild på det dekorerade mästerverket.

7 kommentarer:

Snorkkis sa...

Lät som ett jobbigt träningspass idag, men effektivt! Skönt att ditt knä känns lite bättre, men klokt att vila lite extra och inte riskera nåt.

Och vilken fin tårta du gjort!

Susanna sa...

Snorkfröken - Tack så mycket! Den är riktigt söt också för jag gjorde den inte så stor. Kul att lyckas med en riktig tårta :)

Löpning & Livet sa...

den ser god ut :)

Lotta sa...

Härligt träningspass! ..och vilken fin tårta!! :)

Susanna sa...

Andréa - Ja den blev nog ganska bra. Linus åt rakt från fatet utan att skära upp bitar :)

Lotta - Det var ett riktigt svettigt pass, men kul, och idag känns det i nästan hela kroppen. Perfekt!

mikael sa...

Vilken söt liten tårta :)

Funderar på ordna med en träningsblogg också.
Känner att mitt verktyg inte har funktionerna. Blogger verkar bättre tror jag.

Ännu en ofrivillig dags vila.
Möte med vigselförrättaren idag :)

Susanna sa...

Mikael - Ja den blev gullig :) Ja det vore kul att få läsa mer om din träning, och vilka hemligheter du har för att springa så sjukt fort ;)