söndag 11 maj 2008

Att lyfta 75 kg sandsäck

Vilken härlig dag! Då min kompis kom hem till mig snabbfikade vi med DoublePro choklad och grönt te. Därefter begav vi oss in till stan. Jag hittade en hel del billiga men snygga kläder. Allt på HM faktiskt. Tre linnen, ett långt linne man kan ha som klänning och ett par halvlånga linnebyxor. Allt var behövligt så jag är väldigt nöjd. Ska se om jag kan låna kamera och visa sen.
Lunchen intogs på Paprika, ett ställe i Nordstan där man får plocka ihop sin egen sallad. Andréa var snäll nog att tipsa om det, och det var riktigt bra mat där. Jag gjorde en sallad med kyckling (massvis!), isberssallad, feta ost (massvis), soltorkade tomater (typ tio stycken), oliver (ja ni fattar...) och örtagårdssås. Väldigt gott och mättande.

På eftermiddagen hade jag turen att kunna lifta med kompisen hem till Småland. Very nice!

Efter ett snabbmellanmål här i Småland begav jag mig till mitt älsklingsgym. Åh vad jag gillar att träna ensam! Det är så skönt att bara kunna ta hänsyn till sig själv, att kunna spela sin musik i cdspelaren, att kunna lägga sig och dö mellan seten. Dessutom tränades ben och mage, mitt favoritpass :) Är det bara jag, eller tränar ni också magen hårdare nu när ni efter Bootcamp vet hur mycket magträning ni faktiskt klarar...?

Min storebror, som tränar och tävlar ganska framgångsrikt i strongman, hade en träningskompis hemma. De lyfte säckar, bar stenar och drog slädar. Jag gick och pratade med dem en stund innan jag började träna. Dock fick jag inte vara ifred helt i mitt pass, för mitt i min träning knackade brodern på och sa att "Min kompis här vill att du ska testa att lyfta säckarna. Han tror absolut att du klarar det." Ojdå tänkte jag och blev nervös men lite smickrad. Det är ju alltid kul när folk tycker att man ser stark ut. Men att klara lyfta säckarna som de där 100 kilosmännen lyfter...? Nja. Men, stolthet som man har, måste man ju testa! Så det var bara att gå dit och lyfta. 75 kg vägde de. Och det gick!!! Lite tungt var det, men inte så farligt som jag hade trott. Och när säcken väl var uppe hade det inte varit några problem att bära runt på den ett tag. Ganska coolt tyckte jag. Killen brodern tränade med blev dock lyrisk =) Han började berätta om att i kvinnoklasserna i strongmantävlingar (strongwomen?) väger säckarna bara 60 kg, så det tyckte han inte jag skulle börja med. Nej, han tyckte absolut allt att jag redan i sommar skulle börja tävla med killarna, "bara för att du kan". Haha, riktigt så roligt ska vi inte ha! Tror för övrigt inte att min rygg skulle hålla för det. Men det är kul prestige i att kunna lyfta en 75 kilos säck!

5 kommentarer:

Felicitas sa...

Haha! Vilken rolig grej det där med säckarna! :)

Löpning & Livet sa...

Haha, du kanske ska börja tävla i sånt du med :) Bra att maten var bra föresten! Och kul med shopping! Själv får jag snällt vänta tills nästa lön kommer, bootcampet gjorde ett stort hål i min plånbok :( Fast det var det värt!

Anonym sa...

wehey, imponernade!! Om du skulle satsa på sporten(?) är det solklart att din blogg blir till en strongwoman-blogg (förmodligen en av landets första!)

TheLoonyNail sa...

Wow, va stark du är! häftigt!! :)

Susanna sa...

Felicitas - Ja det är en lite annorlunda form av träning det där... Ska väl efterlikna hur man arbetade inom jordbruket förr.

Andréa - Ja kanske någon gång i livet :) Bootcampen kostade en del ja, själv är en av anledningarna till att jag är i småland att jag måste jobba in pengar.

Ruth - Haha, ja det klart. Det är ju alltid bra att vara ensam om sin nich.

Vargungen - Ja lite stark kanske =D Tack.