onsdag 7 maj 2008

Lyxprotein!



Efter att Sofia varit snäll nog att röra ihop en portion Double Pro Double Chocolate insåg jag att jag måste få ha sådant lyxmellanmål hemma. Kosta vad det kosta vill. Och faktum var att inte inte kostade speciellt mycket. 3 * 0,75 kg för 499 (från Gymvaruhuset). Åh så gott det är! Det är så häftigt, för man kan dosera pulvret så att det antingen blir till en vanlig men lite tjockare proteindrink, eller så att det blir tjockare, så att man äter det med sked i en skål. Dessutom löser sig pulvret jättebra, och det känns liksom inte alls "pulvrigt". Jag rörde snabbt ihop en liten portion av varje smak, och chokladsmaken är verkligen ett helt ok substitut till vanlig chokladpudding. Den smakar riktigt gott! Banan-Jordnöt var också väldigt god, men då tycker jag mycket om banansmak också. Jordnötssmöret kände jag inte av alls. Smaken gick dock inte hem hos pojkvännen som tyckte att det smakade för konstgjort. Tredje och sista smaken var pistage och kokos, och jag tyckte såklart att smaken påminde lite om Pina Colada, eftersom jag tycker att allt som smakar kokos gör det... En ok smak, lite för söt kanske.

Förutom detta halvlångsamma protein köpte jag också vanligt vassleprotein. Jag är förkyld och har inte varit inärheten av att träna idag, så jag har inte smakat på dem än. Jag blev dock väldigt överraskad då denna motsvarighet till Star proteins Whey 80 faktiskt var billigare! Bara 132 kr/kg. Det fanns i flera smaker, men jag valde Vanilla, Mocha Cream & Milk Chokolate. Den förstnämda tänkte jag testa att ha i frukostsmoothien, och den andra kanske man kan blanda lite kaffe i. Men jag återkommer med rapporter på dessa senare.

Köpte även tre Oh Yeah! bars, då dessa var en femma billigare än på gymmet. Testade Peanutbutter & Strawberry, har bara tagit en testtugga, men mmm. Gott, gott, gott.

För övrigt är jag väldigt irriterad i luftrören och hostar massvis. Det är helt ok dock. Jag hostar mycket hellre än jag har ont i halsen. Dessutom är jag pigg i huvudet, så det påverkar inte mina studieprestationer. Jag får fortsätta vila några dagar till helt enkelt. Har dessutom för mig att det ska vara som allra värst att träna om man har feber eller problem med luftrören. Det enda som gör mig riktigt besviken är att jag måste skippa att träna BodyCombat för underbara Julia imorgon. Skit! Jag ville verkligen... Men det kommer väl en annan gång. Nu ska jag dricka grönt te och äta "chokladpudding".

8 kommentarer:

Sofy sa...

galet! Vilken shoppingtur!

har själv inte vågat prova coconut/pistage, har fått för mig att allt med konstgjord pistage smakar som limstift lukat, dvs, inte gott...

smakar det verkligen bara kokos och sött?

Löpning & Livet sa...

Härligt med shopping! Jag vill också! Fast jag tänkte mig mer lite sommarkläder kanske :D

JObbigt att ha hosta och inte kunna träna! Tur att min förkyling, eller vad det nu är, bara sitter i näsan. Snor kan jag leva med ett par dar :) (har kommit fram föresten?)

Erika sa...

Lika bra att du vilar dig iform, hoppas det går över fort.

Jisses vilka sköna inköp du gjort!! Bunkrade med bars igår men ska iväg på Budo&Fitness och köpa lite pulver också. Chokladsmak är oslagbart :)

Mm, bra skor har jag köpt genom gå- och löpkliniken. De är specialuppbyggda eftersom jag pronerar men sulorna är nog nerslitna som f*n.

Anonym sa...

MM det lät underbart gott! Tack för den peppande kommentaren, fystesterna gick helt okej men tänk nästa gång, då ska det gå super =) Hoppas du har en härlig dag!

Anonym sa...

Hej Susanna
Jag älskar Oheay (eller hur det nu stavas) särskilt den med jordgubb och jordnötter.
Vi syns imorgon gissar jag?
Eller på bcn redan idag kanske?
*kram /Johan

Anonym sa...

Haha, din stackare... Underbara Julia kommer köra fler BC klasser. jag lovar. kanske tom i gbg i höst om allt går som jag vill.. Ses imorn bitti för prommis :)

Susanna sa...

Sofy - Har inte smakat den mer än, men jag ska testa ordentligt och berätta vad jag tycker.

Andréa - Ja, det är skönt att ha massa pulver hemma ;) Yes, pengarna är framme! Jag hör av mig i nästa vecka så vi kan fika.

Erika - Ja tack, det hoppas jag också :) Chokladpuvlrena kan verkligen vara riktigt goda eller hemska. Tur när man hittat rätt!

Msfatso - Ja det blir ju kul nästa test och se hur mycket skillnaden blir.

Johan - Min förkylning hindrade mig dessvärre från att få gå på BC:n, men jag ska med ikväll. Ska bli intressant att se vad du har på dig :)

Julia - Tack för sällskapet idag. Ska bli så kul ikväll!

Puma sa...

jag har inte heller smakat cocnut/pistage men kanske dags att prova? banana peanut är min favorit och den blir som sockerkakssmet tillsammans med mjölk, banan och havregryn!!

kul att du köpt vinet också!!! visst är det skitgott!