lördag 24 maj 2008

24 h

Ett dygn var jag kass. Nu är jag frisk igen. Om än slö och med huvudvärk, på grund av mat och vattenbrist.

Jag var så slö igår att jag inte ens orkade kolla på tv. Ljudboken blev min räddning, för då kunde jag ligga i soffan och blunda och bara lyssna. Att kolla på en stirrig tv-skärm ökade nämligen mitt illamående.

Framåt eftermiddagen lyckades jag dricka en mugg buljong. Det var det godaste jag någonsin druckit, och nån timme senare åt jag lite müsli med kall mjölk. Det var det godaste jag någonsin ätit. Hunger är den bästa kryddan, I guess. Efter de intagen mådde jag dåligt igen, men fick i alla fall ha kvar det i magen.

Vid fem i morse vaknade jag och var så hungrig att jag hade ont i magen. Gick upp och åt en banan. Inte så gott som jag hade trott faktiskt. Övermogna bananer är inte min grej, tacka vet jag gröna! Efter bananen kunde jag dock somna om, nöjt konstaterande att pärsen nog var över.


Idag åker vi till svärföräldrarna i Skåne. Joggingskorna är nedpackade, för det finns underbart fina löpstigar där. När jag orkar vill säga. Datorn packas inte ned, men jag ska nog se att få låna lite datortid där för att rapportera min träningsvärk efter löppassen :)

Tack för alla kyra på dig hälsningar, och hoppas ni har en underbar helg!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Skönt att du är frisk! Gröna bananer rules :)

Em Löfgren sa...

usch stackare har du vart sjuk! inge skoj!! hoppas du blir jättefrisk jättesnart!!

Susanna sa...

Andréa - Haha, ja det gör de!

Emliscious - Nej det är inte skoj,tur att det inte håller i sig så länge. Tack :)