måndag 5 maj 2008

Boot Camp igen

Tae Box
Jag gjorde misstaget att dricka en latte ihop med en halvliter vatten kvarten innan passet skulle börja. Vet inte riktigt hur jag tänkte, så när jag gick in i salen var jag lite rädd för hur det skulle gå. Förkylningen kändes dock bra så jag bestämde mig för att ställa mig längst fram och bara köra. Det var rätt beslut, för det var en galen engelsman till instruktör som var väldigt underhållande. Det var något i hans sätt att kommentera som fick mig att le. Jag gillar verkligen BodyCombat, och detta passet blev väldigt roligt eftersom gänget som tränade var så roliga, men passet i sig var lite långtråkigt. Samma slag hela tiden, och knappt inga sparkar heller.

Och jag förstår för övrigt inte varför man ska träna mage efter varje pass. Tror de som sätter ihop passen att människor är förmögna att träna alla andra muskler i kroppen själva, utom just magmusklerna?! Denna helgen blev det löjligt uppenbart hur konstigt systemet är. Det finns om jag har förstått det rätt, ingen anledning att träna magmusklerna oftare än några andra muskler. Nu ska mina få vila i en vecka iaf :)

Yoga
Sist men inte minst var det dags för yogan. Jag hoppades på ett lugnt avslappnande pass, och så blev det väl delvis. Skönt med en instruktör som förstod att vi redan tränat hårt. Min kropp tolkade dock solhälsningen som att det var dags för hård konditionsträning igen, för jag började svettas någon oerhört! Jag var snart helt genomsvettig på både magen och ryggen! Det kändes lite löjligt... Men yogan var väldigt kul, häftigt att få testa på lite avancerade grejer. Och ännu häftigare att se att det fanns folk som klarade av dem! Jag är imponerad!

Hemfärd
Efter en snabbdusch bar det av till tåget. Med alla väskor som bars trodde kroppen återigen att det var dags för konditionsträning, stackarn. Jag var helt genomsvettig igen! Dessutom tog det alltför lång tid innan jag fick i mig mat, så jag blev ganska slö. Men, till sist kom tåget så vi kunde placera oss i den efterlängtade förstaklassen! Härligt! Där fanns dagstidningar och kaffe, alldeles gratis. Det bästa var dock internet, för det gjorde att vi kunde sitta och läsa bloggar hela vägen hem =)


Slutligen
När jag ser tillbaka på helgen gör jag det med väldigt mycket glädje. Jag tycker att det var fantastiskt roligt att träffa andra människor som är lika galna i att träna som jag är. Passen vi tränade ihop blev ju så mycket roligare eftersom alla hade så kul!

Nu sitter jag har och gäspar igen och inser att kroppen behöver ännu mer sömn. Så märkligt.

Tack alla ni underbara förmedlare av ren och skär träningsglädje, hoppas vi ses snart igen!

6 kommentarer:

Felicitas sa...

Vilken härlig redogörelse! Håller med dig om Boot-Camp-passet, bäst!! :D Hoppas att det ges tillfälle att svettas tillsammans snart igen! ;) Och krya på dig!

Sofy sa...

Mysig läsning, man blir alldeles varm inombords!

Sov ut, det är du värd!
kram

Anonym sa...

Ohh jag blev alldeles lycklig av att läsa, det verkar verkligen super roligt! Hoppas förkylningen försvinner!

Löpning & Livet sa...

klart vi ses snart! får ordna ihop en fika eller picknik! eller varför inte lite träning? :) måste nog vänta tills träningsvärken släppt bara :)

Puma sa...

Ja det var superkul att träna ihop - hoppas på många fler tillfällen och boot camps!!

Susanna sa...

Felicitas - Tack tack. Ja vi borde sätta ihop ett Bootcamp snarast, absolut senast i höst :)

Sofy - Ja det är hur kul som helst att läsa allas beskrivningar av helgen, det var så kul!

Msfatso - Det var det! Nästa gång kanske vi är i Gbg, då måste du vara med :)

Andréa - Springa ihop med dig skulle jag dock inte våga. Kanske typ springa med dig på en fjärdedel av ditt långpass :p Men det finns ju annat att träna också...

Puma - Jag med, och det snart!