fredag 30 maj 2008

Vrål!

Jag vaknade vid sex imorse av att magen fullkomligt vrålade efter mat. Det var inget annat att göra än att gå upp en halvtimme tidigare än planerat och äta innan jag stack till jobbet. Havregynsgröten har nog aldrig smakat så bra :)

Efter gårdagens benpass var Andréa och jag som sagt ute och gick. I två timmar. Inte specillet fort, men en ordentlig sträcka. När jag kom hem var jag sjukt hungrig och åt müsli och mjölk. Vädligt gott. Några timmar senare när jag tänkt äta köttbullsmiddag var jag dock inte alls sugen, och det slank bara ner ett par köttbullar "i bare". Kanske därför jag var så hungrig. Efterförbränningen vid benstyrketräning är inte att underskatta.

Idag blev det cykel till jobbet. Andra och sista dagen jag går bredvid, innan jag ska kunna allt själv. Lite läskigt, men det känns ändå bra, för jobbet och de boende verkar väldigt trevliga. Ser fram emot att jobba här i sommar.

Dirket efter jobbet ska jag sätta mig på tåget till Småland, och om jag orkar ska jag klämma in lite rygg och magstyrka i gymmet där ikväll. På lördag blir det löpning i någon form (helst en ganska lång sträcka), och på söndag ska jag bara vila.

Nu är jag hungrig igen...

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jag kände mig bakis när jag vaknade :) Undrar om det var sprit i det billiga mineralvattnet? :)

Anonym sa...

Får man fråga hur långt du brukar springa? Du verkar flitig i gymmet, vad är målet med träningen?

Puma sa...

din blogg ligger som "rekommenderad" på bloggkoll. kul va! :-)

Anonym sa...

Gör min? Vad innebär det?

Susanna sa...

Andréa - Äh så billigt som det var får man stå ut med sådant!

Pregart - Länge har jag sprungit ganska korta sträckor, på mellan 4 och 6 km. Den mesta konditionsträningen har dock skett på pass på gymmen. Men nu har jag insett hur smidigt det är att springa, och hur väl min kropp reagerar på det, så jag har testat att springa lite längre också, upp emot milen.

Ja du, var är målet? Att ha definierade muskler så att jag ser lika hälsosam ut som jag är kanske... Jag är helt enkelt väldigt intresserad av träning, och älskar att träna. Möjligen ställer jag någon gång i framtiden upp i någon form av styrkesport. Men det är ett kanske :)

Puma - Ja det lät jättekul, tills jag insåg att de rekomenderade bloggarna byts ut varje gång man uppdaterar sidan, och att alla bloggar nog finns med =/ Men det var ju kul att du lyckades se när min var där :)