söndag 11 maj 2008

Bästa starten

Åh vilken härlig morgon. Fortfarande sommarvärme och en klar himmel. Efter kaffe och en proteindrink (Mocha Cream, helt fantastisk god, smakar lite åt cappuchinohållet) begav jag mig ut på en joggingtur. Det var så skönt att springa! Jag hade sett ut en runda på Funbeat (det är ju en väldigt bra funktion det där med träningsrundorna, jag kanske skulle börja vara aktiv där...).

Jag kollade dock lite fel på funbeat, så rundan som skulle vara 6 km var avsevärt kortare, och jag var bara ute i 26 min (163/178). Nästa gång får jag leta mig vidare in på en som är längre :)

Oavsett hur långt jag tog mig är jag väldigt väldigt nöjd, för att jag lyckades springa på tom mage. Det brukar jag inte ha energi till. Och foten gjorde inte ont heller. Dock MÅSTE jag införskaffa ett par löpskor, för just nu springer jag i ett par aerobicsskor *skäms*.

Idag kommer en kompis hit och hälsar på. Vi ska gå på stan och ta det lugnt hela dagen. Det ska bli jättekul! Sedan åker jag med henne hem till småland där jag ska jobba ett par dagar. Hoppas dessuom komma fram i tid för att träna benen idag.

Ha en härlig söndag!

5 kommentarer:

Felicitas sa...

Åh, vad härligt det lät! :D Ha det alldeles underbart i Småland!

Susanna sa...

Tack, tack =)

Löpning & Livet sa...

Åh vad härligt! Jag hade en ambition om att ge mig ut tidigt, men det lockade mer att somna om så det får vänta tills ikväll..

Jo du får börja lägga in träningen på funbeat nu också, man blir snabbt beroende. Det är det första jag gör när jag kommer hem från träningen typ :) Hoppas ni hjittar nåt bra salladsställe!

Slow-Eva sa...

Det låter som en perfekt söndag.

Susanna sa...

Andréa - Saken är ju bara att jag inte behöver fler saker att vara beroende av :) Fast det klart, nu när man börjar jobba istället för att plugga kanske man får mer tid över. I alla fall för en person som mig som ständigt måste prestera bäst på alla studieuppgifter.

Vi åt på Paprika och det var hur bra som helst! Massa bra mat! Jag orkade inte ens allt, och det säger en del... Tack för tipset!

Evasleva - Ja det var det verkligen. Hoppas din var lika bra!