torsdag 29 maj 2008

Starka ben


Jag har just kommit hem från ett underbart benpass. Egentligen var jag inte alls sugen på att träna, men jag har haft lite småont i knäna de senaste dagarna, och eftersom det går över då jag tränar tvingade jag mig till gymmet.

Väl där började jag med benpress, räknade fel på vikterna och insåg att jag höjt dem utan att lägga märke till det :) 120 kg, 3*10. Nice. Sedan tänkte jag att det är väl bara att forstätta höja, så det gjorde jag. Vader, rumpa, axlar och triceps plågades och det var så skönt! Dessutom glest med folk på gymmet, vilket alltid är uppskattat av mig.

Nu har jag druckit vassleprotein och ätit en solvarm mango och en halv Oh yeah bar. Mätt.

Igår sprang jag förresten något som skulle ha varit fartlek. Men det var det inte. Det var nämligen inte kul alls. Jag var seg från början till slut, orkade inget, hade ont i knän och benhinnor. Allt var kasst. Jag bet ihop så gott jag kunde och sprang ändå godkända 45 minuter med 161/183. Nu ska jag vila benhinnorna från löpning ett par dagar.

Tror jag ska smyga in ett litet powernap innan jag ska iväg och promenera ihop med Andréa. Ska bli så roligt!

Inga kommentarer: