onsdag 21 maj 2008

Core och psykiska sjukdomar

Nu har jag varit och tränat core. Det känns i magen!

Jag är tillbaka i Göteborg och cyklade till gymmet som vanligt. Fram och tillbaka resulterar det ju i 30 extra träningsminutrar med cirka 140 i medelpuls. Innan corepasset började passade jag på att köra lite ryggstyrka, eftersom denna brukar vara nästintill obefintlig på ovan nämda pass.

Coren gick bra. Jag körde samma pass för drygt en månad sedan, då det var nytt, och jag kan faktiskt känna att jag blivit starkare i magen sedan dess. Härligt! Däremot är det ju fortfarande vissa övningar som tar knäcken på mig. Som en där man står som i utgångsläget för en smal armhävning, och sedan ska lyfta in knäeet mot magen och vrida. Liggande cykling med armar och ben i tre omgångar sista låten bränner också där det ska...

Igår provjobbade jag på sommarjobbet. Har varit lite negativt inställd till det innan, för jag trodde att de boende där var äldre och sjukare. Nu visade det sig att hälften av de som bor där är under 30 och har mildare psykiska åkommor. Det känns bättre. Jag tycker att det är oerhört intressant att komma i kontakt med olika typer av psykiska sjukdomar, och ännu interssantare att lära sig interagera med personerna på bästa sätt. Så nu känns allt spännande och bra. Jag cyklade till jobbet som ligger dryga milen bort, så sammanlagt tog cyklingen fram och tillbaka 55 minuter. Det blir en sommar med mycket cykling alltså. Kommer nog göra under för formen =)

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Vad konstigt (och DUMT!!) att det inte är lika mycket rygg som mage på coren!!

Susanna sa...

Felicitas - Ja jag vet. Jag blir lika irriterad på det varje gång det kommer ett nytt program!