torsdag 22 maj 2008

Svettig combat


BodyCombat stod på schemat ikväll. Det var några veckor sedan jag körde den träningsformen, och efter varje sådant uppehåll blir jag lika euforisk. Det är så roligt! Man känner sig så stark och snygg då man står och slåss och ser sina arm- och axelmuskler spela. Det var många armbågsslag idag, så jag planerar att ha skön träningsvärk i baksida axel imorgon...

Idag försökte jag att ta i så mycket jag orkade i varje slag och spark, men ändå kom jag inte upp så mycket i puls. Höga knän och sparkkombinationer passerade utan att pulsen steg speciellt mycket. Jag tror faktiskt att det främst beror på att jag jobbat upp konditionen en del nu. Skön känsla! Då passet låg vid halv sju passade jag också på att inta kvällsmaten innan träningen, och det inverkade nog också till att ge mig extra energi. Ska försöka göra det i fortsättningen.
50 min, 157/185

Cykelturen hem var förövrigt helt fantastisk. Det är så skönt att cykla sakta hemåt och tillåta sig att varva ner både fysiskt och psykiskt.

Nu sitter jag här framför datorn och kan knappt hålla ögonen öppna. "Chokladpudding" och oliver har intagits som mellanmål, och kroppen har behandlats med de nyinhandlade BUS-produkterna. Ska bli spännande att se hur man ser ut imorgon :)

Inga kommentarer: