torsdag 1 maj 2008

130 kg

Jag är lite låg. Det beror lite på den ängslan som finns inför helgen. Det är inte det att jag känner någon prestationsångest över vem som kan spinna hårdast eller lyfta tyngst, den har Sofy med sin gulliga inställning lyckats sudda ut helt. Det som gör mig ledsen är att min kropp inte riktigt speglar den träningsmängd och kosthållning den utsätts för. Om man ser mig tror man antagligen inte att jag tränar som jag gör. Det känns ganska orättvist. Jag läser allt jag kommer över i ämnet kring träning och hälsa, och jag skulle vilja säga att jag är ganska påläst inom området vid det här laget. 97 dagar av 100 gör jag precis allting rätt. Men min kropp är inte med på noterna. Om min kropp skulle få bestäma, eller om jag inte skulle träna, eller om jag skulle äta som mina kompisar äter - då skulle jag lätt väga 130 kilo inom några månader. Det känns som att det är där jag genetiskt är programerad till att vara. Allt annat är en stor strid med enorma insatser.
Suck. Delar av mina negativa tankar beror säkert på att en viss vecka stundar; det är svårt att känna sig snygg och vältränad då kroppen är svullen. Men delar av det bottnar också i den uppgivenhet som infinner sig när jag känner att jag inte får de resulat som jag förtjänar.
Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med det här inlägget. Främst vill jag nog bara skriva av mig lite. Jag lovar att försöka rycka upp mig inför helgen. Nu hägrar sängen. Förhoppningsvis är jag gladare imorgon.

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jobbigt att du känner så nu när vi ska ha så roligt.. Tänk på att jag är meganervös inför att träffa er alla, även om det självklart komemr bli superkul också!

Sofy sa...

Hej tjejen!
Såhär i efterhand. Nu förstår jag handen... Men jag tycker du gör rätt i att skriva av dig, men gör fel i att vara så hård mot dig själv. Det syns visst att du tränar hårt! Du har härliga muskler och en väldigt snygg proportion, tänkte faktiskt på det flera gånger idag på box-passet!!!

Sen kan jag förstå att det känns orättvist. Sen. När du fått ditt jobb och har råd kanske du kan ta lite mer hjälp ändå, för att få någon utifrån att titta på det du anser dig ha full koll på, vem vet, det kanske kan visa sig att små förändringar kan ge stora effekter, som hos Puma nu?!

Stor kram i alla fall, och tack för att du bidrog till att göra min helg superhärlig!

Susanna sa...

Tack, tack, tack. Jag kämpar en del med att hålla dåliga tankar borta, och oftast lyckas jag, men ibland gör jag det inte. Nu har man ju dock tack vare din helg fått så mycket träningsinspiration att man inte vet vart man ska ta vägen :)