onsdag 10 juni 2009

Styrka

Det blev ett riktigt bra styrkepass idag, trots halvkassa förutsättningar. Jag var egentligen inte helt sugen på att bege mig till gymmet med mina redan stela ben, men väl där inne byttes min huvudvärk mot träningslust. Idag tränade jag front squats, sittande vadpress, utfall i Smithmaskin, lårspark och marklyft. Ett intensivt pass som avnjöts på 45 minuter.

En sak jag upptäckte nu efter passet är att man visst använder samma muskler när man reser sig ur en soffa som när man gör djupa front sqauts. När jag skulle ta mig upp nu glömde jag hur hårt jag tränat, och vet ni? Jag var så freaking trött i benen att de inte orkade ta sig upp till stående - jag föll tillbaka ner i soffan och fick ta sats innan jag kom upp. Det såg inte alls löjligt ut...

Återhämtningsjoggen imorgon bitti kommer sitta perfekt.

3 kommentarer:

Erika sa...

Jag känner igen det där! Man känner sig rätt otymplig när man inte tar sig ur soffan och ramlar tillbaka :)

Håller med dig, det är trist att träningsvila i väntan på mer tid, men jag tror banne mig att jag ska frigöra tid imorrn och ta en jogg i skogen. Sådeså!

MarathonMia sa...

Återhämtningsjogg is the best.

Susanna sa...

Erika - Ja och så trodde man att man tränade för att blir starkare och smidiagre, haha ;) Hoppas du fick till din skogsjogg!!

MarathonMia - Tveklöst. Speciellt på morgonen, kunna gå hela dagen och njuta av hur väl man behandlat sin kropp.