fredag 26 juni 2009

Kvällsjogg och morgonyoga (marathonpass 3, vecka 9)

Igårkväll efter jobbet kom jag efter lite om och men faktiskt iväg på min lilla joggingrunda. De första minutrarna var jag sjukligt stel och steget kändes lite direkt flytande. Men bara en liten stund senare lossnade det och allt flöt på. Jag sprang sådär riktigt lugnt att löpningen blev en ren njutning.

4 kilometer lättdistans
31 minuter
7:45 tempo
Medelpuls 72%

Idag plockade jag upp min stela kropp och medverkade på gymmets morgonyoga. Dagens fokus låg på stretch av baksida lår till mina löparbens stora glädje. Ibland tar det emot för mig att ta mig upp ur sängen och till yogapasset men när jag väl sitter där i lotusställning på mattan innan passet känner jag mig alltid lyckligt förväntansfull i bröstet, och när passet är över har den där lyckokänslan spridit sig till hela kroppen. Så värt det!

Nu återstår bara veckans långpass, och det kommer antagligen att ske imorgon kväll. Strax beger oss sambon och jag till två vänners gård utanför Skövde. Där finns hästar och ett supermysigt 2,5 kilomterslöpspår i skogen. Det kommer att bli en bra helg :)

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Visst var det härligt ute igår kväll?!!

ha en bra helg och tack för analyserandet som sagt :)

Malena sa...

Låter som ni har en superhelg framför er!

Jag är gärna med på ett behandlingshem, hvb-hem :-) Seriöst! Jag har funderat på sådant själv.

Ha det nu så gott!

Susanna sa...

Andréa - Kvällarna är underbara nu :)

Malena - Vilka kontakter man kan skapa genom sitt bloggande :) Nej men seriöst så flyttar vi till småland om cirka två år och det finns ju väldigt få jobb inom rätt branch... Vissa kommuner har ju öppenvårdsprojekt och det vore väldigt roligt men det kan nog vara svårt att få in foten där...