torsdag 11 juni 2009

Morgonjogg (pass 2, vecka 7)

Hinner bara skriva lite snabbt om morgonens jogg samtidigt som jag mumsar i mig min gröt. Idag när jag vaknade hade träningsvärken i armarna tilltagit och träningsvärk i benen tillkommit. Det känns att jag tränat på ordentligt den senaste tiden, och jag ser fram emot nästa vecka som är en återhämtningsvecka. Det kommer säkert göra min kropp gott.

Hursomhelst lullade jag iväg på min jogg imorse. För första gången lyckades jag hålla min puls nästan så lågt som jag skulle (70%) och det kändes jätteskönt! Jag lunkade fram genom en frisk skog som fortfarande var fuktig från nattens regn. Det var total lycka att få jogga fram där i en sommarskog full av alla lukter och djurljud som följer. Idag sprang jag också ett par kilometer på asfalt och det funkade fint, kände inte något speciellt i benhinnorna. Wohoo!

Passet gav ungefär 5,3 kilometers löpning och med en medelpuls på 72% tog det 44 minuter.

En perfekt start på morgonen!

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Du är nästan förlåten för att du inte kom och cyklade med mig ist. Det lät rätt bra det där också! Men bara nästan förlåten ;)

Malena sa...

Snacka om bra start på dagen! Och i skogen också, låter jättehärligt!

Snorkkis sa...

Mysiga morgonjogg! Perfekt start, och skönt att benhinnorna verkar gilla läget!

carro sa...

Stötvågor är världsklass, lr hur;)? Jag har även lagt till den gamla klassikern, nämligen tigerbalsam på hälsenorna. Öka blodcirkulationen verkar ju vara ett vinnande koncept. Får ju testa och se om det håller sig.

Sådana morgonturer är livskvalitet. Jag körde en hejdundrande 10 kilometare härom morgonen i högt tempo. Var hög som en knarkare efteråt. Att "unna sig..." får en annan dimmension i såna lägen:D
Ps. jisses va jag babblar. Saknar nog min blogg lite;)

Susanna sa...

Andréa - Tack så mycket, det kändes bra i hjärttrakten. Skönt att cyklingen blev av utan mig!

Malena - Verkligen. Och skogen är så härlig på morgonen!

Snorkfröken S - Ja det är så skönt att starta dagen så, men det behöver jag ju inte upplysa dig om som springer till jobbet var och varannan dag :)

Carro - Ja men blåmärkena var inte nådiga du! Hm, jag kanske också borde testa tigerbalsam, tack för tipset! Behöver ju också få upp cirkulationen... Lite konstigt ändå att vi har så mycket gemensamtoch rör oss i samma områden med Patrik och så utan att ses... Andrea och jag funderar lite på ett bootcamp här i göteborg, i så fall MÅSTE du komma så att vi kan ses och träna ihop! (Och jag skulle verkligen gilla om du började blogga igen, men jag har för mig att du skrev något om att du hade dina skäl, så gör vad som blir bäst för dig. Jag är nöjd med att ha dig babblades här också :) )