måndag 1 juni 2009

Mag- (och rygg?) träning


Efter ytterligare lite hästgos tog jag tag i dagens andra träningspass, styrketräning. Idag var det dags för coreträning vilket inte blev något av på hela förra veckan. Då jag befinner mig på landet och inte har tillgång till något gym tyckte jag det passade utmärkt att testa bålträningsprogrammet som medföljde senaste Fitness.


Medans sambon (medtvingad) fick en aha-upplevelse över att man kunde träna magen utan crunches irriterades jag över avsaknaden av rena ryggövningar. Inte en enda. Trams! Jag bläddrade tillbaka och plockade en ryggövning från helkroppsprogrammet, men det blev ju ändå ingen balans mellan styrkan i mage och rygg. Magövningarna var dock roliga och jobbiga. Programmet tog en knapp halvtimme och därefter sög det ordentligt i magen. Ihop med lite egna ryggövningar kan det funka bra som coreträning under sommaren!

4 kommentarer:

Cizzi sa...

Ja, jag reagerade också på avsaknaden av ryggövningar. Men som tur är har man ju OS guld i ryggreningar av olika slag ;)

Löpning & Livet sa...

Kan du sno med en häst hem eller? den kan få bo på min innergård eller i cykelförrådet! :D

Jennifer sa...

Tack så jätte mycket! <3 :)

Susanna sa...

Cizzi - Haha, ja det är tur! :)

Andréa - Åh vad jag skulle vilja! Hästen jag står och gosar med på bilden var så sällskapsskjuk att hon kom fram till mig i hagen och sedan stod där och somnade, med mulen mot min mage, samtidigt som jag strök henne över huvudet. Förstår du vilken stund? :D

Jennifer - Så lite så :)