lördag 13 juni 2009

Marathonschemat


Jag blev visst erbjuden jobb idag också, vilket jag tackade ja till eftersom sambon ändå inte får semester förrän imorgon och eftersom pengar är kul att inneha. Då jag började jobba vid nio i morse och slutar vid elva imorgon förmiddag kommer jag springa mitt långpass att imorgon. Den eventuella konstiga känslan i halsen är puts väck. Det enda som stör min träningsfyllda hjärna är att inte få springa nu på en gång. Att bara få ge mig ut i den friska skogen, med en hel mils grusväg och skogsstig framför mina fötter och nöta på i ett tempo som får mig att må som superwoman. Jag vill!

För att späda på min frustration ytterligare satt jag och kollade igenom schemat för kommande marathonträningsveckor. Så kul det låter! Nästa vecka är alltså återhämtningsvecka med två pass, men sedan forsätter stegringen av kilometrar. Om två veckor ökas träningsdosen till fyra pass per vecka, och veckan efter det införs fartlekspass. Därefter dröjer det inte länge innan jag ska springa både tempopass och backintervaller, och njuta av långpass som ligger runt 14 kilometrar. Det är ett tredjedels marathon det.

Det här är en väldigt rolig resa!

3 kommentarer:

Malena sa...

Åh vad härligt det låter! Så roligt och inspirerande och utvecklande! Det ska bli (är redan) spännande att följa din blogg och din träning!

Om du är i hemtrakterna i sommar kanske vi kan köra ett långpass ihop??!

carro sa...

Det suget som du håller på att bygga upp nu kommer säkert att gynna dig massor efter åtehämtningsveckn sen.
Har oxå tänkt på det. Att det hade vart kul att ses och träna tillsammans. Bootcamp, jajemän, jag är på:)

Susanna sa...

Malena - Ja det är härligt att drömma sig bort ibland. Själavård :)
Haha, nja gällande långpass har jag liksom inte riktigt kommit sådär långt att jag faktiskt kan prata samtidigt som jag springerän , så risken vore att du blir uttråkad innan vi slutat med uppvärmningen ;) Annars hade det varit kul! Om någon månad kanske!

Carro - Ja det kommer säkert väl till pass.
Yes, låter jättebra, du ska få veta direkt när planerna börjat ta mer form!