fredag 19 december 2008

Min julklapp


Lika mycket som jag älskar att ha en strukturerad vardag, lika mycket hatar jag att ha måsten då jag är ledig. Bloggen, som i och för sig är väldigt rolig att uppdatera, är en sån där sak jag måste eller bör göra. Därför blir det bloggpaus under min julledighet. Ni kommer inte att få läsa något om endorfinerna under mitt fantastiska fartlekspass igår, eller höra mig klaga över att det då jag hade 75 minuter kvar av dagens långpass började regna. Nej, det där får ni höra om efter jul istället!

Förresten, ni som följer bloggen vet ju att min pulsklocka är kass. Jag gillar verkligen pulsklockor och jag älskar att ha full kontroll och möjlighet att anaysera min träning. I en för tidig julklapp till mig själv slog jag så till på en Garmin Forerunner 50 med fotpod. Den är underbar! Bara att knäppa på sig och ge sig ut och springa, nästan iallafall. Och väl hemma igen kan man se grafer på datron och få information om exempelvis hur länge man varit i respektive pulszon. Det enda jobbiga var att få svart på vitt hur sakta jag egenligen springer. Men skit i det, tider är ju inte mitt mål, det är ju synliga muskler jag vill ha. Och vet ni, jag tror faktiskt att de börjar framträda lite mer. Wohoo!

Nej, nu ska jag slita mig från datorn och gå och göra något juligt. Baka något kanske.

Ha en alldeles fantastisk och skimrande jul!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Åh! Vi får prata snart så du får berätta om nya klockan!!

carro sa...

Håller med, måsten är riktigt trist. Vilken cool klocka! Jag har Polar RS 200 med fotsensor. Riktigt kul att se exakt hur långt man sprungit och tempo. Fast jag känner att tempot måste jag nog försöka att strunta i när jag kan börja kuta igen. Lite svårt bara, hihi..:)