söndag 14 december 2008

Fredag 12/12: BodyPump

Jag har börjat gilla BodyPump mycket, för BodyPump är jobbigt. Mest jobbigt eftersom jag alltid ska vara bäst och tvunget vill ha minst lika mycket som instruktören på stången, trots att jag tränar Pump väldigt sällan. Detta resulterar i extrem mjölksyra och efterföljande träningsvärk i nästan varenda muskel.


Fredagens Pump var inget undantag. Instruktören, som tydligen är en gudinna på namn och plötsligt överraskade med ett par "Ser bra ut Susanna", var grym och musiken likaså. Det jobbigaste var all mjölksyra men också greppet. Jag är tydligen inte van att hålla i en så tung stång så länge. Efter rygglåten hade jag typ kramp i händerna, mellan knogarna. Tricepslåten som följde blev därför lite lidande och det var synd. Men jag hoppas att det är en vanesak som jag snart kommer tillrätta med.

Jag hade med mig en liten fusklapp med vikterna uppskrivet på, så här kommer dem (per sida):
Uppvärmning: 5
Lår: 10
Bröst: 3,5 (tränar egentligen inte bröst eftersom min fokus ligger på att stärka upp ryggen)
Rygg: 10
Triceps: 5 (stång), 2,5 (viktplatta)
Biceps: 5
Rumpa: 5
Axlar: 2,5 (viktplatta), 3,75 (stång)

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Hihi, det där med att vara bäst och ha mest på stången känner jag allt för väl igen :D

(jag blev tex lite lätt stressad när jag såg att du också har 10kg på rygglåten.. haha)

Susanna sa...

Haha, ja jag vet. Starkast vinner :D Dock orkade jag inte riktigt på rygglåten för greppet krampade, så det kan du ju trösta dig med!

Puma sa...

shit. tungt!

Susanna sa...

Jasså? Wohoo!!