söndag 14 december 2008

Torsdag 11/12: En avdammad Crosstrainer


I torsdags var jag nästan säker på att jag var frisk från förkylningen, men bestämde mig för att känna av läget lite istället för att köra på fullt. Jag skulle jobba från klockan 10 och sedan sova på jobbet, så morgonträning var mitt enda alternativ. Först hade jag tänkt mig en morgonpromenad, men så insåg jag att det kanske var dumt att andas in så mycket kall luft. Så kom jag på ett utmärkt substitut - min fina crosstrainer som bara stått i garderoben och dammat i flera måndader! Den drogs fram och kopplades i, och vår nya dvd som är inprogrammerad på att spela in alla Simpsons som sänds visade snällt upp ett par avsnitt medan jag fick ihop 40 minuters träning med en medelpuls på 65% av max. Kroppen kändes fräsch och jag fylldes av energi inför en lång arbetsdag. Crosstrainern är allt bra att ha på vinterhalvåret!

2 kommentarer:

carro sa...

Hej tjejen! Crosstainern är ett utmärkt alternativ till löpningen. Bara man överlever tråkighets-faktorn *L*. Kan verkligen rekomendera den naprapaten jag går till. Tycker absolut att du ska kolla upp ryggen i tid. Oftast måste man det förr eller senare ändå, om det är något galet. Han heter Patrik Larsson och arbetar på Ryggakuten, www.ryggakuten.com

Susanna sa...

Ja den är bra, men som du säger - tråkig. Tur att man kan stå framför en tv, det dämpar den värsta tristessen. Tack för tipset om naprapaten, ska läsa på lite om honom och nog boka tid!