söndag 28 december 2008

Ett huvud fyllt med Anthon Berg


Är på jobbet. Vansinnigt sugen på choklad. Här finns ingen choklad. Det finns det däremot hemma. Världens godaste sådana - en ask med Anthon Berg praliner som öppnades igår. Men jag är alltså separerad från min ask, och kommer att vara så ett par timmar till. Sen blir det cykelhemfärd, ett snabbt styrkepass för ryggen, ytterligare lite cykel, dusch och middag innan locket på asken återigen avlägsnas.

Man skulle kunna tro att all choklad och knäck som inmundigats de senaste dagarna stillat chokladbehovet, men så blev det uppenbarligen inte. I och för sig har jag även lite molande värk i magen, så lite kanske jag kan få skylla på hormoner?

För att göra läget lite mer kritiskt väljer jag att se på Lejlas Jul marathonet som går på tv 4 +. Smidigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå tjejen!
Vad jobbar du som? (med tanke på din fråga ang storhelg)
Jag jobbar som pers.ass och vi har storhelg även denna helgen! :)
Vet ej hur det är imorgon, men jag ska jobba inatt kl:21-07 och för min del räknas det som storhelg så det borde det göra även för dig. Goa pengar! :)

KRAMAR

Susanna sa...

Jag jobbar som behandlingsassistent (är socialpsykolog), så just nu spenderar jag dagarna genom att ta hand om galna barn :)
Härligt att det fortfarande var storhelg i helgen - mer pengar :D