onsdag 10 december 2008

Gymmet!

Åh, vet ni var jag har varit? En liten snabb sväng på mitt älskade gym! Som jag trivs där, och så härligt det var att bara få vistas i gymmiljön igen. Nu var jag inte där främst för att träna, utan mest för att knäcka till min stela rygg. Men helt borta från styrketräningen kunde jag inte hålla mig, det blev tre set sittande rodd, tre set mage och tre set hög stående rodd i cablecross med drag mot hakan. Jag var så full av inspiration från alla muskulösa kroppar jag beskådade i helgen att de där få sekunderna av total muskelkontakt var ren njutning. Jag älskar att träna.

Kycklingsallad och vitlöksciabattas
Vi gjorde en väldigt enkel och god kycklingsallad häromdagen. En grillad kyckling delades och blandades i en skål med rivna morötter, rucculasallad och isbergssallad. Till det hade vi en vinegrätt av olivolja, balsamvinäger och salladskrydda. Jag var extremt sugen på vitlöksbaugetter men fick bara tag på vitlöksciabatta och trodde att det skulle gå lika bra, men icke. Ciabattan var seg och slajmig på ett dåligt sätt. Vitlöksbaugetter brukar för all del vara ganska flottiga de också, men det tycker jag bara är gott. Ciabattan var dessvärre bara urk. Synd.


Morötterna syns visst inte så mycket :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är helt sjukt tycker jag. Borde inte säljas så lätt som de gör :S