söndag 14 december 2008

Söndag 14/12: Spinning, X-mas Nightmare

Temapass är roliga! Därför bytte jag ut planerad löpning mot Andréas spinningtemapass idag. Det var ett bra val!


När jag väl anlände till gymmet vid elva imorse medgav Andréa att hon visst glömt nämna en liten detalj, passet var inte förväntade 60 minuter utan 75! Det blev dock bara en rolig överraskning, eftersom passet var kul och cyklarna på hennes gym är en dröm att cykla på.


Jag i blått.

Kul annorlunda musik, två intressant klädda instruktörer och ett bra upplägg gjorde det hela till en väldigt bra upplevelse. Dessvärre valde min pulsklocka att inte ens visa puls längre (det har den gjort på sista tiden, men dock inte startat, dvs ej kunnat visa medel och maxpuls). Synd synd, men visst kändes det att det var ett riktigt intesivt pass ändå =D

Svettigare.
(Jag har såklart hänsynslöst snott bilder från Andréa. Hehe!)

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Haha! Det gör inget! :) Superkul att du var med!

Kom föresten precis på en alternativ nyårsidé.. Kanske (om du inte redan bestämt dig för småland alltså) kan jag och du laga nån god middag, dricka lite vin och sånt hemma hos mig och sen gå på nån fest om vi känner för det. Hur låter det? Du kan ju fundera lite så kan vi höras på tel nån dag! Kram

Anonym sa...

Du verkar allt som oftast ha problem med din pulsklocka. Vad använder du för märke? När jag kör gruppträning har jag en enkel Polar F4 som jag köpt för 2 år sedan för ca 1000 kr. Tror den modellen är lite billigare nu förtiden. Den har ALDRIG strulat en endast gång. Mitt råd är att byta så slipper du störa dig på det under träningen och kan njuta av alla härliga pass som erbjuds till höger och vänster ;)

Susanna sa...

Andréa - Ja det är definitivt en plan, en bra sådan. Vi får slå våra kloka huvuden ihop och fundera. Imorgon borde jag också veta lite mer definitivt hur jag jobbar före och efter nyår.

River - Ja, det är mest samma klocka som har varit besvärlig ett tag nu. De senaste veckorna har den väl varit på väg att lägga av på riktigt, men jag har inte haft pengar att göra en såpass stor investering just nu. Har dock börjat kolla upp lite vilken jag ska ha, och det är många som tipsar om Polar. Låter onekligen skönt med en klocka som inte strular :D

carro sa...

Hade tidigare en Polar F 11 som strulade hela tiden *suck*. Nu har jag en RS 200 och har funkat bra fram till nyligen, då den börjat visa lite tokiga % siffror. Har ju inte kunnat använda den så flitigt nu, men hoppas det bara en en formsvacka den haft.
Är det Sportlife Hisingen? Är väldigt likt på bilderna i allafall
:D

Susanna sa...

Carro - Alright, det är alltid bra att höra lite upplevelser kring olika pulsklockor nu när jag är i köpartagen.
Nej, det är bilder från Active Wellness, ett gym som jag tror bara finns på ett ställe, vid Redbergsplatsen.

Anonym sa...

Andrea, får jag komma med ett förslag? Varför placerar ni inte ut cyklarna på ett bättre sätt så att fler har möjlighet att få en tydligare bild av instruktören där framme. Som det ser ut på bilden så är alla cyklar på led och även om salen är byggd i olika höjder så måste det väl bli lite svårt att se för dom som sitter längre bak?