tisdag 16 december 2008

Tisdag 16/12: Tempolöpning och BodyPump

Dubbeldag

Direkt efter jobbet stack jag upp till Fontin i Kungälv för att springa tempo. Fontin valdes för att jag läst att det fanns ett upplyst löpspår där, och eftersom jag vill springa i skogen. Så strax innan skymning joggade jag iväg. Det var en väldigt vacker natur i området, och jag sprang och njöt. I alla fall under uppvärmningen, innan jag började trycka på... Efter fartökningen gick det bitvis lite segt. Jag var visst stel i benhinnorna sedan intervallerna igår, och det kändes ju inte så bra med tanke på att det kommer att bli en hel del löpning framöver. Orken kändes ok, men benen och rumpan var lite trötta i backarna.

Passet bestod av:
Uppvärmning 10 minuter, medelpuls 73%
Tempo 30 minuter, medelpuls 83%, maxpuls 92%
Nedvarvning och stretch 10 minuter

Efter löpningen hällde jag i mig en gainer, åkte hem, åt fil och müsli med hackad mandel, kaffe och en lussekatt. Sen var jag fit for fight igen! BodyPump stod på schemat, den nya releasen. Passet gick bra och jag hade samma vikter som förra veckan. Låren och rumpan var trötta, men jag försökte tänka på att detta var sista träningen innan två dagars benvila. Det gick ok. Under rygglåten anpassade jag mig till mina nya råd och gjorde bara vanliga rodd, inga höga. Imorgon blir det full fokus på rygg och magstyrka.

Nu har jag ätit spagetti och köttbullar och tänker spendera resten av kvällen i soffan. Ha en underbar kväll!

Inga kommentarer: