lördag 13 december 2008

Morgonjogg i snön

Ah, vilken fantastiskt start på dagen. En stilla morgonjogg i det julig snölandskapet som Skövde ligger inbäddat i. Igår var kompisen och jag på julfest och ska jag vara ärlig var huvudet inte helt smärtfritt när jag vaknade. Men med vetskapen om vad lite frisk luft kan göra gav jag mig ut med planer på en morgonpromenad. Efter ett par minuter testade jag att jogga lite och sen flöt det bara på. 40 underbara minutrar av inga tankar, bara ena foten framför den andra. Ingen huvudvärk, ingen törst, ingen trötthet - bara en morgonjogg. Nu är jag helt redo att sitta inne och julpyssla hos min andra kompis A hela dagen :)

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Härligt! Kan du inte ta med dig lite snö ned hit?! :)

Susanna sa...

Jo jag hade önskat det :) Jag blir helt lycklig av all snö!