onsdag 3 december 2008

Onsdag 3/12: Styrka

Ah, ett gym med fullt av lediga parkeringsplatser klockan fem på eftermiddagen! Jag stannade till vid ett nytt gym idag, vid Stigs Center. Det ligger på vägen hem från jobbet och precis innan området där bilköerna brukar bildas. Så att träna där vid fem och sedan åka hem kändes optimalt.

Det var ett fint och fräscht gym, om än något litet. För ryggen som jag tränade idag fanns dock alla maskiner jag behövde, och dessutom en ledig bänk för övningarna med fria vikter. Nu var det ett tag sedan jag tränade ryggen och det kändes ganska roligt. Men det är skönt att varva den vanliga ryggträningen med Pump och Challenge för att inte tröttna.

Nu ska jag mysa i soffan med julte som mannen köpt hem. Imorgon blir det långpass!

Update: Afron skapade träningsvärk i ryggen, axlarna och vaderna. Dessutom känns det väldigt gott för samvetet att ha tränat barfota och stärkt upp alla små ben och leder i fötterna som frestas hela tiden!

Inga kommentarer: