fredag 28 november 2008

Två bättre pass

Efter onsdagens tråkspinning kan jag glatt konstatera att gårdagens och dagens träning varit av en annan kaliber.

Igår tränade jag BodyCombat för självaste Julia. Det var första gången jag såg henne i den instruktörsrollen, och hon är en självklar stjärna på den scenen också (såväl som i cykelsalen). Extra bra för mig var hennes tydliga teknik i sparkarna, nu kanske jag äntligen kan komma ihåg de väsentliga skillnaderna på round-house och sidekick. Roligt var också att jag inte någonsin under passet kunde mesa och vila lite, vilket gjorde mitt linne svettigare än det någonsin varit. Det var blött runt om! Pulsklockan vägrade starta (upp på önskelistan!) men det var ett pass med hög puls, men med god ork. Härligt!



BodyPump skulle avhandlas idag. Jag har inte tränat Pump på jag vet inte hur länge. Jag gillar ju att stå själv i gymmet och lyfta vikter i min egna lilla värld. Det gör man inte i Pump. Däremot har Pump många andra fördelar, så som en högre puls, en nästintill helt genomtränad kropp på ett pass och så självklart den viktiga variationen. Så idag blev det Pump och jag blev kär. Det var jätteroligt och medryckande, instruktören (Anna-Maria) var helt fantastisk och det var mjölksyra överallt. När vi i slutet skulle träna mage darrade mina armar så löjligt mycket att jag knappt kunde hålla dem bredvid huvudet...BodyPump är också roligt för att mina muskler börjar synas mer och mer, och då är det roligt att stå i en sal med speglar överallt, haha.

Enligt rådande schema skulle jag också springa backintervaller idag. Men det tänker jag inte göra. Jag tror jag är inte för hård när jag sätter ihop mina scheman. Det finns egentligen ingen anledning till att träna mer än jag gjort i veckan. Jag har fått ihop två rena konditionspass, två styrkepass med hög puls, samt cyklat totalt 2,5 timmar (transportcykling men ändå med en puls kring 70% av max). Backintervaller lockade inte, så de uteslöts.

Snart sätter jag mig på tåget till Malmö där jag ska spendera helgen med kompisar. Jag ser fram emot shopping, goda drinkar och ett packat dansgolv.

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Åh! Börjar kostråden ge resultat? Eller är det "bara" din diciplinerade träning? Grattis i vilket fall! :) Och pb är kul (om man inte kör det för ofta, max en, ibland två, ggr/vecka funkar för mig) När du flyttat hit kan vi pumpa (och gymma) tillsammans!

(Jag mailade föresten dig om en ev fika/prom i helgen, men nu vet jag ju att du ska bort, synd! men vi tar det en annan dag!)

Susanna sa...

Andréa - Det är nog mest kostråden, tränat diciplinerat har jag ju gjort i flera år :) Så det är häftigt!
Jag kommer med största sannolikhet köpa kort på det gymmet du tränar när vi flyttar dit, även om jag grämer mig sjukt mycket över att ha köpt på sportlife också. Men skit samma.
Fika hade varit trevligt, vi kan väl ta det i veckan istället?
Oj, nu måste jag visst börja packa... Svarar på mailet ikväll :) Kram!

Anonym sa...

Men herregud vilka komplimanger du öser över mig...;) Jag gillar det!!
Hehe..

Ha en grym helg och tack för att du förgyllde mitt pass!

carro sa...

Nåh hur gick till med träningsvärken *fniss*? Den brukar ju vara ganska skoningslös när man inte kört BP på ett tag.
Får man fråga vart du ska flytta?

Susanna sa...

Carro - Jotack, det kändes allt i de flesta muskler. Nice! Vi ska flytta till någonstans i Lundenområdet. Var bor då förnågonstans?