tisdag 25 november 2008

Stel vilodag

Jag minns inte när jag hade en sådan här träningsvärk senast. Då jag vaknade till inatt kändes hela jag stel som en istapp, och jag var tvungen att sträcka på mig enligt konstens alla regler för att fatta att det faktiskt var min kropp som kändes på det där sättet. Dessutom var jag så törstigt att jag fick vandra upp och dricka vatten. Idag har jag extrem träningvärk i rumpan, baksida lår, triceps och övre delen av ryggen. Lite mer normalhaltig träningvärk känns av i framsida lår, vader, undre delen av ryggen samt i axlarna och bröstet. Då gör det inte så mycket att man jobbar 14 timmar och inte hinner träna...

I helgen ska jag återigen resa bort, så det blir ingen träning varken på lördag eller söndag. Därför tänkte jag klämma in ett dubbelt pass på fredag. Veckans träning blir antagligen:
Måndag - S-Challenge + 1,5 h cykling
Tisdag - Vila
Onsdag - Spinning eller BodyJam
Torsdag - BodyCombat
Fredag - BodyPump och Fartlekslöpning
Lördag - Vila (nåja, massvis med springande mellan affärer och sedan dans framåt småtimmarna)
Söndag - Vila

3 kommentarer:

M sa...

kikade förbi.. härligt med träningsvärk =)

carro sa...

Gött tjejen! Well, träningsvärk i all ära, men personligen tycker jag att det är mindre festligt att ha det i benen. Blir sååå påtagligt på någotvis HELA tiden.
Blir combat för den här bruden oxå på tors. Längtar redan :)

Susanna sa...

Magdalena - Ja, verkligen!

Carro - Jo det är jobbigt att ha träningsvärk i benen när man måste använda dem, men om man mest sitter still tycker jag det är ganska gott. Fast det klart, inte när man ska resa sig och sätta sig...