lördag 22 november 2008

Fredag 21/11: Tempopass med julkänsla


När man springer runt Sisjön springer man nära vattnet...

Igår tog jag min bil med vinterdäck och begav mig till Sisjön. Under vägen dit började det falla stora snöflingor. I skogen arbetade en skördare med att fälla barrträd. Det luktade jul.

En 2,5 km lång slinga löper runt sjön. En ganska kuperad sådan. Det blev tre varv på slingan och pulsen låg på 83% av max. Hur mysiga snöflingorna än var så hamnade de ständigt i ögonen, och när det efter en kvart slutade snöa var jag ganska tacksam.

Jag fick hela tiden tänka på att springa lite snabbare än jag egentligen ville, vilket var nyttigt. Idag är låren stela av träningsvärk. Det var nog ett bra pass, trots att det bitvis var lite tungt att genomföra.

Nu blir det rödvin för andra kvällen i rad :) Hoppas ni har en rolig lördagskväll!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jag precis hällt upp ett glas rött jag med :) OCH letat efter Ben&Jerry´s utan resultat. Fick bli en annan glass ist :(

carro sa...

Åh, vilken härlig runda ser jag:). Hmmm, Sisjön... dit får jag nog bege mig någon gång och springa ser jag.

Susanna sa...

Andréa - Ah, det är en svår frustration det där, att inte hitta Ben och Jerry glass! Om suget blir akut tror jag det finns listor på deras hemsida över vilka affärskedjor som säljer ;)

Carro - Ja den är riktigt fin och mysig. Lite synd att den är så kort bara, men man får springa många varv.