tisdag 11 november 2008

Tisdag 11/11: Rygg och sjukgymnast

Jag vaknade hungrig imorse, trots all mat jag jagad av Andréas piska stoppar i mig :) Den där S-challengen jag tränade igår är riktigt effektiv - det är så bra att träna igenom nästan alla muskler man har samtidigt som pulsen är så hög. På gårdagebs pass var mitt snitt 80% av max (inklusive uppvärmning) , och min toppnotering 92 % av max (den registrerades med största sannolikhet under "idioten"...). En riktig genomkörare!

Idag gjorde jag ett försök att träna ryggen (Men inte magmusklerna. De fick sitt under challengen). Men träningen gick segt. Jag fick jätteont i magen och gick mest runt och pustade.

Efter träningen träffade jag sjukgymnasten som gav mig underbar ryggmassage samt förslag till variation på ryggövningarna. Det behövdes verkligen för jag har kört samma ett bra tag nu och av någon anledning är jag helt kass på att komma på nya övningar för ryggen.

Kvällen spenderas på jobbet, det lugnare jobbet tack och lov, och framåt halv elva stegar jag bestämt mog cykeln, sätter på en ljudbok och beger mig hemåt.

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Måste som sagt testa den där challangen! Appropå hungern kanske det också kan vara så att nu när du ätit lite mer än du brukar (om du nu gjort det) så börjar kroppen vänja sig och vill ha mer.. eller så var det helt enkelt pga träningen.. svårt att veta..

Hoppas ni köper en lgh i min närhet, då kan vi springa!

Susanna sa...

Ja det måste du! Har varit riktigt hungrig idag, hoppas det går över snart :) Vi ska nog lägga ett bud på lägenheten i Lunden, fast bara på 850 000 fast de begär 995 000, så vi lär inte få den, men ändå. Hoppas de är desperata!