måndag 17 november 2008

Måndag 17/11 (I): BodyComabat

Jag kom in i salen med huvudvärk och stress. Pernillas leende lyste upp lite, men inte fullt ut. Nytt program idag, helt fantastiskt, men när man har huvudet fullt av tankar är det svårt att hänga med. Musiken dånade. Det slog lock för mina öron.

Jag var tvungen att be henne sänka. Det kändes pinsamt och tog emot, men jag är samtidigt alltför medveten om hur lätt människor i grupp formas till en medgörlig massa där ingen vågar säga emot.

När jag inte längre behövde koncentrera mig på att öronen gjorde ont gick det bättre. Det är en riktigt bra ny koreografi. Mjölksyra i axlar, i biceps. Självklar träningsvärk i ryggen imorgon. Puls uppe vid 93% av max. Nöta på.

En mening mitt bland de andra som fastnade. Slåss. Kämpa. Besegra.

Nu ska jag lägga mig i soffan. Jag har slagits färdigt för idag.

Inga kommentarer: