fredag 14 november 2008

Fredag 14/11: Backintervaller, styrketräning och cykling

There you have it. Massvis med träning på en och samma dag. Varför? För att jobbtider i helgen omöjliggör löpning i dagsljus och styrketräning i ett öppet gym.


Dagen inleddes med sovmorgon och hotellfrukost. En ganska fantastisk start på dagen. Egentligen är det lite onödigt att bjuda mig på en hotellfrukost för 135 kronor, när det enda jag äter är frallor med smör, marmelad och ost. Frallor är verkligen det bästa jag vet! I och för sig har jag inget emot att betala för upplevelsen att äta hotellfrukost med trevlig personal, framdukad mat och trevlig stämning, men135 kronor är nog i dyraste laget för det.

Backintervaller
Så skulle ett konditionspass avhandlas. Med viss tidspress under dagen insåg jag att backintervaller skulle passa perfekt. Dessutom tänkte jag att alla frallorna i magen skulle ge mig extra skjuts.

Det gjorde de inte. De låg istället som en sten i magen. Under uppvärmningen kände jag mig tung i hela kroppen, och med all rätt. Lite extra tung är jag just nu. Dels har jag nog samlat på mig en del vätska från de extra kolhydrater jag börjat äta, och dels har jag definitivt samlat på mig vätska på grund av den specifika tid i månaden som är på väg att inträffa.

Hursomhelst släppte det efter knappt tio minuter och jag kunde börja intervallerna. I 20 minuter sprang jag sedan runt runt på en kuperad slinga som är strax under en kilometer lång. Det blev ett bra pass till slut, som kändes relativt skönt att genomför också...

Medelpuls: 82 %
Maxpuls: 95%

Styrketräning
Idag piskades armar, axlar och till viss del rygg till tonerna av Pinks Funhouse. Ett bra allbum och ett kul pass. Det var skönt att ha mp3:n med sig och kunna stänga ute alla andra, det gör styrketräningen mycket roligare tycker jag.
Försökte komma på lite ovanliga övningar och ta ut mig till max, så jag förväntar mig träningsvärk imorgon!

Cykling

Denna bestod som vanligt av en tur till och hem från jobbet, totalt 55 mintuer med en medelpuls på 70% av max. Det är lätt att glömma bort cyklingen eftersom den bara är transport, men den får nog räknas som träning ändå.

Helg!
Och så var veckans träning avklarad. Imorgon och på söndag blir det "bara" cyklingen till och från jobbet. Att det är helg känns inte av jättemycket för mig eftersom jag ska jobba, men jag ska i alla fall befinna mig på det lugna jobbet, så jag får sitta vid bloggkoll en del trots allt!

3 kommentarer:

Erika sa...

Oj vad du har varit produktiv idag! Bra jobbat :)

Puma sa...

härligt dag med både hotellfrulle och massor med träning. you rock!

Susanna sa...

Erika - Ja man har sina stunder :)

Puma - Ja det blev verkligen en härlig dag. Det finns få saker som är så bra som hotellfrukost!