torsdag 20 november 2008

Onsdag 19/11: BodyJam


Lugnare konditionsträning

Enligt kalendern skulle det tränas S-Challenge på Backaplan efter jobbet. Men så var tisdagskvällen helt galen och jag blev fast på jobbet till strax före midnatt. Både stress och sömnbrist bidrog nog till att jag kände mig halvkrasslig och opeppad. Efter en lite förkortad arbetsdag igår bokade jag av mitt Challengepass och åkte hem och sov. Sen mådde jag lite bättre. Men vad skulle tränas nu då? Sambon och jag kom på att vi kunde träna samtidigt och sedan åka in till stan och mysa på något café.

Så blev det BodyJam som passade bäst tids och ansträningsmässigt. Jag ville på grund av all stress i min kropp inte köra så hårt, men jag kände ändå att jag behövde få röra på mig. BodyJam blev perfekt. Det var länge sedan jag körde det nu, för sist råkade jag ut för en hemsk instruktör, men igår blev det jättebra. Roligt och lösgörande. Kändes bra att få röra på kroppen i massa nya rörelser och inte i samma gamla vanliga spår. Ett förkortat pass på grund av dubbelbokning resulterade i 40 minuter med 75% av max. Gissa om en stor latte och en macka med lufttorkad skinka, soltorkad tomat och oliver smakade gott efter det?

Inga kommentarer: