måndag 4 maj 2009

En kropp i balans


Igårkväll var jag inte på topp. En lång arbetsdag med magont som följeslagare och jag ville helst gå hem och dra täcket över huvudet. Andréa hade dock tipsat om att en kille på gymmet skulle öva igenom ett pass BodyBalance strax efter att jag gått av mitt arbetspass, så jag valde mellan att gå hem och tycka synd om mig själv eller att gå till gymmet och hoppas på att lite lugn träning skulle lyfta mitt humör. Gissa vad jag valde...?

BodyBalance var helt suveränt. Härligt flödande rörelser och åtta fantastiska minuter i krigarställningar. Det är inte möjligt att känna sig svag och ynklig efter att ha stått åtta minuter i krigarställningar! Mitt i passet överraskades jag av en intensiv magträningslåt. Just nu är mina magmuskler vana vid 30-45 minuters mindre tung mag- och ryggträning, så idag känner jag lite träningsvärk i magen vilket jag inte fått av coreträningen de sista veckorna. Härligt!

Efter all meditativ stretch och nedvarvning var dyningarna av min dåliga dag bortblåsta. Ett utsökt kvällsmål hemma hos Andréa med tillhörande skvaller och min kväll var slutade perfekt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för supporten, du va grym! Och va roligt att du gillade det!
Balance är verkligen helt underbart, speciellt som ett komplement till Yogan. LOVING IT!
/J

Löpning & Livet sa...

jepp, en riktigt bra avslutning på en händelserik helg! ;)

Susanna sa...

JL - Du var grym :) Balance var verkligen bra, vill testa det igen!

Andréa - För dig ja, och tur för mig att få ta del av lite skvaller efter en tråkig jobbhelg :)