torsdag 14 maj 2009

Dålig morgonjogg (pass 3, vecka 3)

Det gick inte bra att jogga imorse. Min högra vad var riktigt stel och stelheten ville inte ge med sig. När jag joggat en kilometer och det fortfarande inte hade släppt gav jag upp och gick istället. Det fick bli 1 km jogg och 2,5 km gång istället för de planerade 4 km jogg. Positivt var dock att jag under den ynka kilometern jag joggade faktiskt höll en riktigt bra medelpuls på 71%. Man får se det från den ljusa sidan...

Jag hoppas starkt på att dagens stelhet bara beror på att det inte gått speciellt många timmar sedan gårdagens pass, och att det kommer att ha släppt till nästa planerade pass, vilket är på lördag. Annars får jag byta ut det mot spinning.

Idag tänker jag ringa till kedjan som gjöt mina inlägg och rådgöra med dem. Kanske borde de justera inläggen. Jag tänker i alla fall kräva att få komma dit och springa lite på bandet för dem, något torde vara fel när vaden börjar krångla trots en såhär lugn uppstart på löpandet.

Inga kommentarer: