fredag 11 juli 2008

Vila och nöjen

I onsdags blev det vila för min del, bortsett från cyklingen till och från jobbet. Igår hade jag tänkt gå upp tidigt och ta mig till gymmet för lite konditionsträning, men jag var så sjukt trött att jag tog en sovmorgon istället. Ett par timmar senare anlände några kompisar och vi åkte in till Liseberg. Det var en riktigt fin dag, med massor av karusellåkning :)

Idag svängde jag förbi simhallen innan jobbet och fick ihop 45 minuters simning. Jag testade att ha pulsklockan på mig i vattnet men det funkade inte så bra, tror inte att bandet fick tillräcklig kontakt med huden. Anywho, simningen är sjukt tråkig! Det finns ju ingenting att se på, det går inte att lyssna på musik eller talbok, och man bara simmar samma sträcka fram och tillbaka, fram och tillbaka. Men hjälper det min rygg får jag stå ut.

På tal om ryggen ska jag till Sportlife rehab och behandlas på tisdag. Jag är trött på kiropraktorn som bara fixar ryggen utan att föreslå övningar eller sätt att undvika smärtan. Dessutom planerar jag ringa och rådgöra med Anna på måndag och se vad hon tror blir bäst för mig att göra.

Nu måste jag bara jobba lite till innan jag med stooor nyfikenhet ska kasta mig över bloggarna hos de modiga som simmade idag =)

Oj, visst lite förvirrad gällande dagarna... IMORGON ska jag läsa hur det gått för er... Lycka till!!!

Inga kommentarer: