onsdag 30 juli 2008

Nya stigar

Eftersom det bara är drygt ett halvår sedan jag började bo i Göteborg på heltid har jag fortfarande inte utforskat omgivningarna till fullo. Igår var jag ute på morgonpromenad och gick längs med vanliga tråkiga cykelvägar då ett litet skogsparti uppenbarade sig på min vänstra sida. Nyfiket kilade jag över vägen och in i skogen, och vet ni vad jag fann?! Ett cirka 3 kilometer långt elljusspår, grusat och upplyst, inbäddat i underbart lummig skog! Jag blev överlycklig och strosade omkring salig i den svala skogen.

Morgonpromenaden blev till sist hela 75 minuter lång, vilket kändes väldigt bra. Planen var att framåt eftermiddagen även sticka till gymmet och träna rygg, men jag hade lite småkänningar i halsen så jag hoppade över det. Idag känns det dock ingenting längre, så antagligen blir det styrka för ryggen följt av ett pass BodyJam ikväll.

Igår mötte jag för övrigt upp Andréa och Sofy med sällskap på Liseberg. Det var riktigt kul att träffa dem igen! Vi gick omkring lite på området - åkte Flumride och spelade på chokladhjul (Sofys prins vann en stor Toblerone!). Därefter åt vi välsmakande men mäktig pasta inne i stan, och drog slutligen tillbaka till Andréa och Martins lägenhet för lite glass, choklad och rödvin. En väldigt trevlig kväll med mycket trevligt sällskap :)

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Ja det får vi göra om snart! :D

Susanna sa...

Absolut!!!