torsdag 3 juli 2008

Tung löpning, tung simning

Gårdagen var väldigt nice. Inne i stan hittade jag en het sommarjacka och ett par snygga jeans och senare hemma i lägenheten avnjöt jag en riktigt god kladdkaka (de är väl i och för sig alltid goda...).

På kvällen gav jag mig iväg för att springa intervaller, men det gick segt. Först fick jag cykla 15 min i uppförsbacke för att komma till spåret, och när jag sedan skulle börja springa fanns inga krafter kvar i benen. Efter ett par halvdana intervaller planerade jag om och sprang istället det tre kilometer långa spåret i ett någorlunda högt, men konstant tempo.

Därefter var jag placerad i soffan tills det var dags att flytta sig till sängen :)

---

Idag stod det simning på schemat. Tyvärr stod det uppenbarligen simning på många andras scheman också, för jag fick dela snabbsimsbanan med inte mindre än fyra andra - inte optimalt. Andningen i crawlen besvärar mig fortfarande, så jag simmade en hel del ryggcrawl också. Överlag gick det väldigt tungt att simma och tiden släpade sig fram. Ansträngningsgraden var hög och jag beräknar att min medelpuls låg på cirka 165 slag i minuten. Den pulsen är ungefär vad jag brukar hålla under ett löppass, men simningen kanske känns hårdare eftersom hela kroppen aktiveras.

Efter mycket kämpande fick jag ihop mina 40 minutrar och kunde äntligen hoppa in i bastun.

Efterträningsmålet med kesella och äpple kändes långt från tillräckligt efter det ansträngande passet så jag stack till affären och köpte en nöt och fruktblandning av Paulún också. Gott. Nu sitter jag sedan några timmar på jobbet och ska strax inta en icke alltför kulinarisk upplevelse i form av stekt kyckling med grillkrydda, tomat, gurka och majs. Well, det går nog ner det med.

Inga kommentarer: