måndag 7 juli 2008

Diverse träning

Träningsvärken i magen höll i sig till igår. Det gjorde ont att sätta sig upp, helt galet!

I helgen har tiden för träning varit ganska knapp, men jag har ändå lyckats klämma in två pass. I fredags sprang jag tempoträning i 40 minuter, och i lördags joggade jag en 6 kilomtersrunda i skogen. Jag har verkligen fastnat för löpningen nu. Det är fantastiskt skönt och avstressande att ge sig ut en runda i skogen efter de dagliga strapatserna.

På examenskalaset i fredags blev vi först bjudna på champange ute i en blommande skånsk trädgård (livsnjutning to the max), sedan sillsmörgås med nubbe, underbar lax smaksatt med lime och till sist två sorters tårta. Till detta serverades också vin och avéc.

Idag har träningen varit lite fragmenterad men sammantaget har jag tränat en hel del. Först 15 minuters cykel till gymmet, sedan styrka i 45 minuter och så cykel hem igen, 15 minuter. Ett par timmar senare cyklade jag till simhallen, vilket tog 20 minuter. Där simmade jag i 35 minuter och cyklade sedan de 5 resterande minturarna till jobbet. Här blir jag till halv elva ikväll då jag cyklar hem. Detta planeras ta cirka 25 minuter. Ni hänger med va ;)

Simningen går ok. Jag tycker fortfarande att andningen i crawlen är jobbig, så jag simmar en hel del ryggcrawl. Det senare simsättet är lika gynnande för min rygg, men har nackdelen att jag inte ser vart jag simmar. Lite problematiskt då man som idag är sex personer som delar på två banor.


Idag inhandlade jag också en ickehet simmössa. Mitt hår är blonderat och ganska torrt till att börja med och har protesterat starkt mot att utsättas för klor två gånger i veckan. Detta trots att jag använt inpackning i bastun varje gång. Nu hoppas jag på att simmössan ska skona håret lite...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns två böcker till där för nedladdning... *L* Det har varit hårt tryck på sidan men nu funkar det att ladda hem! Drog hem tre delar bra fort... Hoppas att du hinner med det oxå...

Anonym sa...

låter som ett smart köp! om jag skulle få tummen ur och börja simma så kommer en mössa vara givet.