onsdag 2 juli 2008

Onsdag - egodag

Idag är jag ledig från jobb och ledig från samboliv. Det ska faktiskt bli riktigt skönt att ha lägenheten för sig själv hela dagen och bara ta hänsyn till mig själv. Det känns också fantastiskt att faktiskt vara ledig när man är ledig, och inte ha ett pluggbeting ständigt hängande över sig.

Dagen kommer gå i träningens och onyttigheternas tecken. Det blir en salig blandning av hälsosamma träningspass och hälsosam och ohälsosam mat, samt lyckobringande shopping.

Hittills har dagen sett ut som följer:

08:00 Uppstigning

08:15 Upp på cykeln, cyklade 10 minuter och hittade ett underbart skogsområde med massvis med stall! Sprang lugnt i 40 minuter förbi hästhagar och lugna skogar. 75% av max. Cykel 10 minuter tillbaka.

09:15 Inköp av färska frallor. Frukost bestående av frallor, en med keso, två med marmelad och ost :) Grönt te.
Surfande och tvtittande.

Resten av dagen blir ungefär såhär:

11:00 - 14:00 Åka in till stan. Reashoppa. Gå i alla affärer jag vill. Äta god och nyttig lunch på något café. Dricka latte.

15:00 Hemma igen. Äta kesella mellanmål. Baka kladdmuffins med nötter. Äta halva smeten ;)

17:00 Springa intervaller.

18:00 Hemma. Bara slappa. Lägga mig i soffan och kolla på Grey's Anatomy eller Work out. Läsa skvallertidningar eller pocketbok. Fortsätta så tills läggdags.


Ah, det kommer att bli en underbar dag!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Det låter som en helt underbar dag!!!

Sofy sa...

Oahhh, jag vill, jag vill!!!

Susanna sa...

Det var väldigt härligt och lyxigt :)