söndag 7 februari 2010

Raw food och medrytteri

Idag har jag ägnat en stund åt att surfa omkring efter raw food inspiration. Ett spännande sätt att äta som jag är sugen på att införa lite här och var i min kost. Jag hittade två bloggar som jag lade till i min Bloglovin:

och

Därtill hittade jag också ett 6 veckorsprogram för hur man kan integrera raw food i sin kost. Det är Slim Jim som i samarbete med Amanda Beran och Christer Barregren (se översta bloggen) som satt ihop ett program där man vecka ett byter ut sin frukost till raw food och i övrigt äter som vanligt. Vecka två byter man ut frukost och lunch till raw food och vecka tre till sex går man all out.

Snyggt uppställt, inget hokuspokus utan fokus på livsmedel som är lätta att få tag i och som man känner igen. Jag blir riktigt sugen på att testa när jag ser det här! Åtminstone vecka ett och två :) All out blir lite svårt att gå när man ibland äter pedagogiska måltider med ungdomar (vissa ungdomar med ätstörningsbakgrund), men man kan ju ändå testa när det går.
Programmet är gratis och du hittar det här.

I övrigt har jag varit och tittat på en eventuell medryttarhäst idag. Min plan har varit att åka ut och träffa ett antal hästar och ryttare innan jag bestämmer mig, men jag inser nu att det kommer att bli svårt. Efter att ha kelat med dagens skönhet uppfyller hans söta uppenbarelse en stor del av min tankeverksamhet, och att kela med många som sedan får väljas bort blir nog för svårt. Bättre att testa en ordentligt någon vecka och om det inte funkar kontakta någon annan.


Ett besök till är dock inplanerat, hos två tjejer som tränar mycket Natural Horesmanship. De rider i repgrimmor och de behöver aldrig binda sina hästar då de lärt dem att stå still. Själv blir jag mycket fascinerad av inriktningen och skulle nog kunna lära mig mycket av dem. Dit ska jag på torsdag och jag vill inte bestämma mig innan dess, även om herren nedan är mycket söt där han står och biter i sin borste.


Tidigare idag tränade jag förresten ytterligare ett Balancepass. Inte riktigt lika magiskt idag, men ändå mycket skönt. En stark träningsvärk sprider sig dock i magtrakten och jag undrar lite ödmjukt hur magen kommer att må efter morgondagens Armypass med bålstabilitetsfokus...?

7 kommentarer:

Sofia sa...

Ha ha, åh han ser helt underbart pillemarisk ut! Väldigt fin! Testade du att rida också? Låter smart att lära känna dem lite. Kram!

Susanna sa...

Jaa så söt!
Nej jag har alla mina ridkläder kvar i småland, delvis därför jag åker i helgen, så ridning blir först veckan efter. Men vi bestämde att jag kunde komma dit och gosa en stund med honom först, och sedan kommer ägaren också dit så kan hon vandra med en bit i skogen och även passa på att visa hur all utrustning ska vara. Ska bli spännande!
Han är nog lite pillemarisk, är bara fem år nämligen, men verkar ändå ganska lugn. Och så fin!!

Löpning & Livet sa...

My god! Jag hoppas verkligen jag får följa med och prata med dden där skönheten någon gång (om du väljer honom)!!!

Åh, om jag hade haft bil (och lite stabilare inkomst) skulle jag också skaffa en sån!

Em Löfgren sa...

soligt att det kände så bra direkt med den första hästen du träffade =) vad härligt! hoppas kärleken håller i sig!!

Anonym sa...

Roligt med ännu en ryttare:D

Susanna sa...

Andréa - Det klart du får!

Emliscious - Ja det är snarare ett problem med alla som mailar bilder på sina söta hästar, jag vill hinna med att umgås med dem allihop!

Caroline - Ja, kul, ska kolla in din blogg också!!

H C Barregren sa...

Vad kul att du hittat råkostprogrammet. Jag kan verkligen rekommendera det :-)