onsdag 3 februari 2010

Corepuls & Cirkelträning

Först en snabb recap av onsdagens träning, Corepuls. Varannan vecka innebär klassen stationsträning där konditionsövningar blandas med styrkeövningar och varannan vecka ser klassen annorlunda ut.



I onsdags bestod den första halvtimmen av ett helt vanligt corepass där vi låg sida på sida på var sin matta. Efter detta fick vi hoppa upp, samla lite redskap och para ihop oss två och två. Medans person ett gjorde en konditionsövning som hopprep eller mountain climbers gjorde person två en styrkeövning, som en planka eller armhävningar med fötterna på boll.


Upphopp!

Personligen gillar jag alternativ ett bäst. Mer fart redan från början och lättare att fördela sin energiresurser rätt då man vet vad som kommer och hur länge man ska hålla på. Dessutom lämnade balansen mellan mage och rygg som vanligt mycket övrigt att önska i onsdags.

Min söta kompis som egentligen är volleybollproffs men som de senaste månaderna varit backpacker med noll träning var ungefär så här gulligt uppgiven hela passet.
***
Torsdagen bestod av jobb, 09 - natt
***
Min fredag såg ut såhär:
  • Jobb 06 - 10
  • Hem
  • Mellanmål
  • Lägga in några maskiner tvätt
  • Handla undertiden tvätten gick
  • Hem, packa upp mat, hämta tvätt
  • Powernapa
  • Äta lunch
  • Powernapa igen (fick cirka fyra timmars sömn under natten på jobbet, behövde ta igen en del).
  • Slappa lite i soffan
  • Cirkelträning. Ganska segt de första tio minutrarna, sedan vände det och de följande 70 (!) minutrarna kände jag mig superstark och så uthållig att jag kunnat hålla igång lika länge till. Härlig känsla!
  • Hem, dusch, smink.
  • Till kompisar för mat och Sangria! Bjöds på fisksoppa med foccatia och många kannor av den goda röda drycken. Till efterrätt tog jag efter en smaskig sådan jag bjudits på hos Andréa, nämligen krossat Digestive, vispad grädde blandat med vaniljkesella samt hallon, varvade. Mm!

  • Strax efter midnatt - hem och sova.

Intensiv fredag med perfekt blandning av måsten och nöjen!

Inga kommentarer: